Zet uw call to action nog slimmer in: twee unieke manieren
door: Driek Geurtsen
door: Driek Geurtsen
Bij leadgeneratie binnen uw Inbound Marketing strategie spelen call to actions een zeer grote rol. Minstens zo belangrijk zijn de plekken waar die call to actions op u website staan. Om kwalitatieve leads te genereren, is het essentieel dat call to actions op elke webpagina en onder elk blogartikel staan. Maar er zijn nog meer plekken voor call to actions. Wilt u weten waar?
Onlangs beschreef HubSpot in het artikel '2 Unique ways to use a call to action' twee slimme manieren om een call to action te gebruiken. Hierbij is het idee dat de call to actions in het websitemenu worden geplaatst. In het hoofdmenu (1) en in het submenu (2)
Eigenlijk is het heel logisch: een websitemenu wordt nu eenmaal vaak aangeklikt, omdat u van hieruit navigeert en de webpagina's binnen de website bereikt. Het is dus slim om hier call to actions in te verwerken, omdat de kans groot is dat bezoekers ze zien en erop klikken.
Wanneer u een call to action in het hoofdmenu van de website plaatst, is het te allen tijde zichtbaar. Het is toegankelijk voor alle websitebezoekers en leent zich dus voor call to actions , die naar content verwijzen die voor een grote doelgroep interessant is. Voorbeelden van call to actions in het hoofdmenu zijn:
Veel websites bevatten verschillende categorieën met elk een aparte pagina. Deze zogenaamde sub pagina’s hebben elk weer een menu met links die specifiek zijn voor het onderdeel. Heeft u bijvoorbeeld een sub pagina met informatie en downloads, dan is dat de ideale plek om call to actions naar de aangeboden remarkable content te plaatsen. Hoewel die waarschijnlijk al op de pagina zelf staan, plaatst u die nu ook in het submenu:
"Het doel is om bezoekers zo vroeg mogelijk tijdens het websitebezoek duidelijk te maken welke stappen van ze verwacht worden," aldus HubSpot. Websitebezoekers klikken vaak wat rond op zoek naar waardevolle informatie, naar content waar ze iets van kunnen leren. Door menu's in te zetten als navigatiehulp naar deze content, helpt u uw bezoekers een handje en vergroot u de kans dat ze deze content vinden. Voor u betekent: dat meer gekwalificeerde leads en dus meer kans op nieuwe klanten. Wil jij de kwaliteit van je leads verhogen? Download het e-book voor waardevolle tips.
Hoe probeer je leads te genereren? Verstuur je nog e-mails naar potentiële klanten en wacht je..
Het is maandagochtend en je denkt: “nieuwe week, nieuwe kansen”. Je bent marketingmanager van een..
Wanneer je in jouw markt samen met concurrerende bedrijven producten of diensten verkoopt die..