Wat is inbound service?
Inbound Service borduurt voort op het streven om jouw klanten altijd te helpen. Het is dé manier voor een positieve afspiegeling van je bedrijf.
Je komt op het juiste moment (proactief) in contact met je klanten. Je zorgt voor het gemakkelijk, snel en goed oplossen van klantvragen en daarmee voor ambassadeurs die jouw bedrijf promoten.
Jouw 7 voordelen met inbound service
"Lange termijn relaties, meer mond tot mond reclame"
- Een snel en gemakkelijk service proces dat op de klant is afgestemd
- Gestructureerde afhandeling van klantvragen door automatisering van processen
- Makkelijkere up- & cross-sell trajecten
- Hoge NPS score en mogelijkheden voor promotie daarvan
- Klanten die actief helpen bij verbeteren producten en diensten
- Meer langere termijn relaties
- Loyale klanten die jou aanbevelen binnen hun netwerk
Klanten succesvol maken
Jij bereikt dat door een klantondersteuning die snel en gemakkelijk is, waarbij je nuttige educatieve content deelt. Je verzamelt consequent klant feedback. Je verbetert jezelf daarmee voor een succesvoller gebruik van de diensten en producten die jouw klanten gebruiken.
Succesvolle klanten zijn gelukkige klanten en gelukkige klanten bevelen jou aan bij anderen in hun netwerk. Hun succes is ook jouw succes!
De tweeledige sleutel voor succes
Voor een uitzonderlijke klantenservice zijn twee zaken van belang. Je hebt geweldige mensen nodig en je hebt technologie nodig.
Het zorgen voor succesvolle klanten is teamsport die wordt ondersteunt door de inzet van slimme geautomatiseerde processen. Met een klantgerichte cultuur groei je sneller dan concurrenten die de klant niet op de eerste plaats zetten.
De 6 stappen bij inbound service
Service strategieBepalen inbound service strategie en kpi’s om voortgang van klantsucces te meten
Service team(Her)bouw je inbound service team rond de kernwaarden van je bedrijf
ServiceprocesCreëer een service proces waar de klantvraag en de afhandeling centraal staat
Service campagneplanMaak vragen en antwoorden op makkelijke (online) manier beschikbaar voor klanten
HubSpot ServiceZorg voor Q&A knowledge base. Gebruik slimme chatbots. En meet automatisch de NPS
Meten en VerbeterenVoortdurende analyse om voortgang en resultaten service te bewaken en te verbeteren
Zet ons in voor een succesvolle inbound service strategie en aanpak
Opzetten sterke service automatisering
Graag helpen wij jou bij het ondersteunen van de juiste klanten op het juiste moment. Tegenwoordig betekent het juiste moment, real-time.
We zorgen daarom dat jouw serviceproces geautomatiseerd wordt door een sterke, slimme service software van HubSpot.
De focus op dieper liggende klantvragen
Succesvolle klantenserviceteams zijn proactief, flexibel, dynamisch en werken op een slimme manier. Ze ontvangen de vragen waar alleen zij een specifiek antwoord op kunnen geven en focussen zich op degenen die hulp nodig hebben, vaak nog voordat zij het weten.
Knowledge base hart van service automatisering
De serviceteams worden ondersteund door een goed ingerichte knowledge base, versterkt met een chatbot en slimme andere technologieën. Klanten krijgen makkelijk en snel de juiste antwoorden. Jouw team wordt ontlast door de automatische beantwoording van repeterende vragen.
"One4marketing hielp ons denken en werken vanuit onze user personas en hun gemak"
Service campagne plan
Het service campagneplan bevat de onderstaande onderdelen
Doelen, KPI's en user persona's
Doelen, KPI’s opstellen en creëren of optimaliseren user persona’s
Bouwen knowledge base
Analyse bestaande content om knowledge base mee te vullen
Inrichten knowlede base
Plaatsen content en opstellen plan om ontbrekende content te creëren
Toepassen chatbot mogelijkheden
Inrichten chatbot op basis van beschikbare vragen en antwoorden. Chatbot zet ingewikkelde vragen door naar serviceteam
Analyse en optimalisatie
Meten en verbeteren proces chatbot en aanvullen vragen en antwoorden die nog ontbreken
Promotie strategie
Opzetten campagne om online mogelijkheden bij beantwoorden van vragen te promoten, zodat klanten het gemak ervaren
Samenwerking marketing & sales
Regelmatig overleg om het hele proces rond klanten te optimaliseren. En voortdurend te werken aan gemak voor de klanten