Wat is HubSpot CRM?
door: Paul Kemps
door: Paul Kemps
Wat is HubSpot CRM? En wat kan HubSpot CRM voor jouw marketing- en salesteam betekenen? Lees er alles over in dit uitgebreide overzicht.
Wil je de kwaliteit van klantrelaties een flinke boost geven, maar wordt je moedeloos van het gebrek aan overzicht? Kan je wel huilen als je marketingdata vanaf 6 plekken moet verzamelen, terwijl je daar helemaal geen tijd voor hebt? Dan is het tijd voor HubSpot CRM om weer een lach op jouw gezicht te toveren.
HubSpot CRM is een tool om leads te beheren, op te volgen, te organiseren en te converteren. Het is een gebruiksvriendelijk CRM dat je ook nog eens gratis kunt gebruiken.
Wil je weten waar CRM voor staat en wat het voor jou als marketeer kan betekenen? Lees dan eerst onze blog CRM: de basis voor marketing en sales.
Wil je leads en klanten beheren op een manier die tot meer deals leidt? HubSpot is daarvoor een uitstekende CRM-tool. Voor kleine en middelgrote bedrijven is het een aantrekkelijke keuze, omdat je makkelijk en zonder hoge kosten kunt instappen.
HubSpot is schaalbaar en groeit mee met jouw bedrijf. Heb je meer functies nodig, dan kun je later geavanceerde marketingtools toevoegen. Bovendien kun je het integreren met een reeks marketingapps. Je kunt HubSpot gebruiken voor contentmarketing, directe verkoop of marketing automation.
De lijst met voordelen en mogelijkheden van HubSpot CRM is eindeloos. We lichten de belangrijkste voordelen eruit:
Gratis instappen
Eén van de belangrijkste voordelen van HubSpot CRM is dat je gratis in kunt stappen. Je kunt snel en eenvoudig jouw leads importeren zonder ook maar één cent te betalen. Technische kennis is niet nodig omdat het zo makkelijk te gebruiken is.
Alles in één dashboard
HubSpot CRM biedt een mooi en gebruiksvriendelijk dashboard, zodat je leads, sales en prestaties kunt volgen in een gecentraliseerde hub. Je hele team is real time op de hoogte. Eindeloos schakelen tussen browsertabbladen en zoeken in Excel sheets is verleden tijd. HubSpot biedt veel gemak en betrouwbare data.
Integratie met marketing add-ons
Een ander groot voordeel van HubSpot CRM is de integratie met marketing add-ons. HubSpot biedt een heleboel verschillende marketingtools die jouw contentmarketing, advertenties en verkoopinspanningen een boost kunnen geven. Of je nu pop-up formulieren voor je website of e-mail marketing templates nodig hebt, HubSpot maakt alles eenvoudig.
Laten we een kijkje nemen in de functies die beschikbaar zijn in HubSpot CRM:
1. Gebruiksvriendelijk dashboard
2. Eenvoudige activiteitenregistratie
3. Real-time chat
4. Marketing- en salesfuncties
"Omzetstijging als gevolg van inzet geavanceerde CRM-technologie, varieerden van 10% tot meer dan 30%." - Harvard Business Review
Misschien ben je alleen op zoek naar een effectieve manier om leads te beheren en te organiseren? Dat kan in HubSpot CRM, maar het systeem biedt nog veel meer. HubSpot biedt een all in one marketing suite, waarin het CRM de kern vormt. Met deze marketing suite kun je leads beheren, formulieren bouwen, marketing automatiseren en service leveren. Je kunt met de verschillende modules en add-ons het systeem zo inrichten als je zelf wilt.
HubSpot werkt vanuit de inbound marketing methode. Daarmee trek je klanten aan door waardevolle content en ervaringen op maat te bieden. Je laat je organisatie groeien door langetermijnrelaties op te bouwen met klanten en potentiële klanten.
HubSpot brengt dat zelf uiteraard ook in praktijk. Je vindt een schat aan marketinginformatie op de HubSpot website. Gratis cursussen, eersteklas marketingblogs en een verzameling handige marketingboeken: HubSpot doet het je allemaal cadeau.
HubSpot CRM is gratis te gebruiken Het is moeilijk te geloven dat HubSpot een kwalitatief goed CRM kosteloos aanbiedt, maar het is echt zo. HubSpot is ervan overtuigd dat inbound marketing alleen werkt als je goede klantdata hebt. Het is de basis voor alle andere modules die ze bieden.
Natuurlijk moet HubSpot zelf ook geld verdienen. Dat doen ze door premium upgrades aan te bieden die hun CRM-kern verbeteren. Laten we een snelle blik werpen op hun premium add-ons.
Marketing Hub
De Marketing Hub is te gebruiken vanaf € 41,- per maand. Voor grote bedrijven loopt het op tot meer dan € 3.000,- per maand. De Marketing Hub biedt geavanceerde functies om jouw leads om te zetten in betalende klanten. Hoogtepunten zijn onder andere pop up-formulieren, A/B-tests en nog veel meer.
Sales Hub
De Sales Hub is vanaf € 41,- per maand beschikbaar (€ 1.100,- voor grote bedrijven) en is perfect om meer deals te sluiten. Functies in de Sales Hub omvatten geavanceerde e-mail marketing, deal fase automatisering, gesprektranscriptie en nog veel meer.
Service Hub
Ook de Service Hub is beschikbaar vanaf € 41,- per maand (€ 1.100,- voor grote bedrijven). Het is ideaal als je hoogwaardige ondersteuning wilt bieden aan je klanten en cliënten. Geavanceerde functies zijn onder andere canned snippets (korte tekstblokken die je vaak gebruikt), ticketing rapporten, aangepaste rapportages en meer.
HubSpot CMS
HubSpot CMS is er vanaf € 21,- per maand (€ 1.100,- voor grote bedrijven). Je maakt er prachtige webpagina's, blogs en landingspagina’s mee. Het is ook ideaal voor splittesten.
Je kunt HubSpot CRM gratis gebruiken en tegen instapkosten verder uitbreiden. Dat neemt het risico van een hoge investering weg. Je kunt het simpelweg gaan proberen en verder uitbreiden wanneer je dat wilt. HubSpot biedt veel gebruiksgemak en kwaliteit voor de prijs die je betaald.
Door de lage instapkosten en het gebruikersgemak is de drempel om met HubSpot CRM te gaan werken laag. Je hebt geen uitgebreide technische kennis nodig. Ook maakt het niet uit of je al een uitgebreide lijst met contacten hebt, of dat je vanaf nul begint. Als je gegevens hebt dan is het importeren daarvan in HubSpot een eenvoudig proces.
Wil je meer weten over HubSpot CRM? Boek een meeting voor een gratis demo en en kom erachter hoe je het voor jouw bedrijf gebruikt
Always Be Closing (ABC): een zin die wordt gebruikt om een oude, achterhaalde salesstrategie te..
Is er in jullie bedrijf een duidelijke scheiding tussen marketing en sales? Er is makkelijk..
Ben je op zoek naar de juiste software voor marketing en sales? Dan is het goed om te weten of je..