Wanneer bied je welke content aan?
door: One4marketing
door: One4marketing
Houd jij je bezig met de content van jullie bedrijfswebsite? En zit je regelmatig met je handen in het haar omdat je geen idee hebt welke content je wanneer moet aanbieden bij je leads? Dan is deze blog speciaal voor jou bedoeld!
Laten we bij het begin beginnen. Alle content op een website is bedoeld om informatie te verschaffen. Of dat nu in de vorm van een blogartikel is, een contactformulier of een dienstenpagina: het heeft allemaal als uiteindelijk doel om de bezoeker van de website te informeren. Content bestaat uit drie belangrijke punten:
1. Doel. Wat is het doel dat je wilt bereiken met jouw content? Wil je je product verkopen, de lezer op weg helpen of de lezer tot een actie over laten gaan?
2. Format. In welke vorm bied je je content aan? Doe je dit in de vorm van een video, case study, e-mail of worksheet?
3. Onderwerp. En tot slot: wat is het onderwerp van het stuk content?
Nu kun je natuurlijk bij elk punt iets invullen wat volgens jou het beste is. Maar, hoe weet je nu of je daadwerkelijk je gewenste doel bereikt met jouw content? Dat doe je door naar jouw Buyer Personas en de Buyer Journey van je Buyer Persona te kijken.
1. Awareness Stage.
Jouw Buyer Persona begint in de Awareness Stage. In deze fase is de Buyer Persona zich ervan bewust dat hij of zij een probleem heeft. De Buyer Persona kan alleen nog niet duidelijk een naam geven aan zijn/haar probleem en gaat daarom op zoek naar een antwoord.
In de Awareness Stage kun je je Buyer Persona het beste educatieve content aanbieden. Bijvoorbeeld in de vorm van:
2. Consideration Stage.
Jasper weet nu dat hij meer leads moet gaan genereren. Maar hoe kan hij dat het beste doen? Hij gaat op zoek naar alle opties die er zijn om hulp te krijgen bij het genereren van leads.
In de Consideration Stage bied je jouw Buyer Persona diepgaande content aan. Het is veel specifieker dan de educatieve content die de Buyer Persona al heeft gekregen in de Awareness stage.
Een aantal voorbeelden van content in de Consideration Stage:
Marketing automation biedt jou een helpende hand zodat de juiste content op het juiste moment aan de lead wordt getoond. En dat ook nog gepersonaliseerd!
3. Decision Stage
Als laatste komt Jasper in de Decision Stage. Hij weet nu wat alle opties zijn en nu is het tijd om een beslissing te maken. Het uiteindelijke doel van de Decision Stage is een aankoop doen.
Doordat de Buyer Persona al zo serieus bezig is met het aanschaffen van een oplossing voor zijn/haar probleem, geef je in de Decision Stage een duidelijk beeld van wat jij voor je Buyer Persona kunt betekenen met jouw diensten of producten.
In de Decision Stage bied je de volgende content aan:
Ik hoop dat ik je door middel van deze blog op weg heb geholpen. Als het goed is, weet je nu het beste welke vorm van content je kunt gebruiken op welk moment. Hierdoor bereik jij zonder twijfel de juiste doelgroep, met het juiste aanbod, op het juiste moment!
Er moet een nieuwe website komen. Een grote, uitdagende klus ligt op je bordje. Er moeten nieuwe..
Wanneer je in jouw markt samen met concurrerende bedrijven producten of diensten verkoopt die..
Je hebt gekozen, videomarketing it is! Nu moet je de juiste camera uitzoeken. Maar welke..