One4Marketing op Instagram: één grote flop of een succesverhaal?
door: One4marketing
door: One4marketing
Sinds afgelopen maandag heeft One4Marketing een nieuwe stap genomen in haar social media carrière. Sinds die dag zijn wij namelijk te vinden op Instagram. Het idee om naast Twitter en LinkedIn ook actief te worden op Instagram speelde al een tijdje binnen organisatie, maar toch heeft het even geduurd voordat we daadwerkelijk een account aanmaakten en onze eerste foto (een prachtig plaatje van ons groene uitzicht) online plaatsten.
De reden daarvoor? Wij vroegen ons af of Instagram wel iets voor ons is. Of Instagram überhaupt iets is voor het MKB. Uiteindelijk hebben we toch de stap genomen omdat we iets nieuws willen proberen. De volgende redenen zijn daarbij essentieel geweest voor ons:
Bovendien blijkt uit bovenstaande infographic dat Instagram Twitter langzaam aan het inhalen is - een ontwikkeling die ons niet in de koude kleren is gaan zitten. Instagram stond in 2014 al in de top 10 van populairste smartphone apps (en Twitter is nergens te bekennen…)
Ook weten we al langere tijd dat mensen visueler zijn ingesteld dan we misschien altijd gedacht hebben. Oké, voor ons blijft tekstuele content één van de belangrijkste pijlers van een inbound marketingstrategie, maar het belang van visuele content kunnen we niet ontkennen. Wat ons betreft kan Instagram een goede aanvulling zijn op de huidige marketingmiddelen die we inzetten.
Met Instagram hopen we ons merk een stukje visuele identiteit mee te geven. Social media draait om de persoonlijke relatie tussen mensen. Door de inzet van Instagram willen we One4Marketing een gezicht geven en jou de mogelijkheid geven een kijkje te nemen bij ons achter de schermen.
De koppeling met Facebook is voor ons niet erg relevant aangezien wij zelf geen gebruik maken van Facebook. Dat maakt de koppeling met Twitter des te interessanter. Wanneer je een foto post op Instagram, wordt deze ook automatisch geplaatst op je Twitter-account inclusief een link naar de Instagramfoto. Het zorgt voor extra (leuke!) content op je Twitter.
Net als op Twitter, ga je ook op Instagram op zoek naar relevante personen, merken en bedrijven om te volgen. Dit zullen voornamelijk accounts zijn uit dezelfde branche.
Ook wij vinden het leuk (en relevant!) om bedrijven/personen/merken uit de marketing-, ICT- en HR-branche te volgen op Instagram. Dus, lees jij dit nu, bevind jij je in één van deze branches én heb je een Instagram account? Volg ons dan en wij volgen jou graag terug!
Met dit boek “In beeld met Instagram in 60 minuten", geschreven door social media guru Kirsten Jassies, leer jij hoe je Instagram zakelijk kunt inzetten. Ik heb het boek zelf inmiddels ook uit en ben erg enthousiast over de handige en bruikbare tips uit het boek.
Wat is social selling? Social selling houdt in dat je sociaal actief bent. Je zet social media in..
Met 1,6 miljard dagelijkse gebruikers, is Facebook één van de belangrijkste kanalen om in contact..
Nog niet heel lang geleden pakten we het telefoonboek met onze telefoon en belden we bedrijven op..