HubSpot voegt marketingtools toe aan gratis CRM-software
door: Sharon de Ruiter
door: Sharon de Ruiter
Leuk nieuwtje! Er komen enkele marketingtools beschikbaar in het gratis CRM-systeem van HubSpot. Dat maakt het gratis pakket van HubSpot enorm interessant voor startups en scale-ups.
De softwareleverancier wil kleine organisaties helpen met groeien. Met deze relatief kleine (als je ziet wat HubSpot allemaal kan) toevoeging krijgt de marketeer van zo’n organisatie ineens talloze nieuwe mogelijkheden.
Uit ervaring weet Nicholas Holland van HubSpot te vertellen dat het stapelen van softwarepakketten geen goed idee is. Bij het groeien van een bedrijf komt steeds meer kijken en daar hoort steeds meer en meer software bij, tot het overzicht volledig kwijt is.
Natuurlijk wil HubSpot de software aantrekkelijker maken voor jou. Natuurlijk wil HubSpot dat meer mensen de kracht van het CRM en marketing automation ontdekken, maar wat moet je eigenlijk met een CRM waar verder niets aan gekoppeld zit? Je zou op zoek gaan naar gratis tools en eindigt met een stapel aan programma's. Je leads raken kwijt in de lastige processen. Precies dát houdt de groei van een organisatie tegen. Het zou prettig zijn als HubSpot het CRM dan een klein beetje bruikbaarder maakt voor marketeers, toch?
En dat vonden ze bij HubSpot ook. Daarom zijn nu de e-mail en formulierfunctionaliteiten van HubSpot volledig gratis te gebruiken. Ook ad management is nu onderdeel van het gratis aanbod. Hiermee kun je onder andere precies bijhouden wie op jouw advertenties klikt. En ten slotte is het met het gratis abonnement zelfs mogelijk om pop-ups op je website te maken en een live chat toe te voegen.
Deze aanvulling op het CRM betekent dat je bezoekers naar je website kunt trekken, e-books kunt laten downloaden, inschrijvingen voor webinars en evenementen direct kunt registreren en leads centraal kunt verzamelen. Kortom: dat je dus eigenlijk de eerste stappen van inbound geheel gratis kunt zetten.
Klinkt interessant, toch? Bekijk de video hieronder voor een volledig overzicht van de nieuwe mogelijkheden.
Heb je hulp nodig bij het implementeren, ben je geïnteresseerd in de andere mogelijkheden van HubSpot of ben je benieuwd wat een inbound strategie voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op en wij voorzien je met plezier in een antwoord op je vraag!
Jij bent klaar om te groeien met je organisatie. Om van je website een lean, mean, leadmachine te..
E-mailadressen van potentiële klanten die rondzwerven in een spreadsheet op de harde schijf, de..
Het volgende million dollar idea zit in je hoofd en je wilt je doelgroep ermee helpen. Dan heb je..