HubSpot Product Updates - Februari
door: Driek Geurtsen
door: Driek Geurtsen
Weet je wat ik een van de fijnste dingen vindt van SaaS, tooltjes en andere gereedschappen die ik in de cloud heb draaien? Een constante stroom aan verbeteringen en updates. Ik koop niet zo maar een tooltje en daarmee moet ik het altijd doen. Nee, ik koop een tool die zich constant aanpast aan mijn wensen en aan de wensen van de markt.
En dat is een van de dingen waarom ik zo fan ben van HubSpot. Want bij HubSpot is er bijna elke dag weer een verbetering of update aan één van de tools in HubSpot. Maar voor jou als gebruiker kan ik me ook wel goed voorstellen dat het hierdoor misschien wat lastig wordt om de belangrijkste updates eruit te pikken; en daarom is er dit blog. Wat waren de belangrijkste updates van HubSpot in februari 2015? Je vindt ze hier!
In februari heeft HubSpot een paar wijzigingen gemaakt in de navigatie binnen de tool. Waarschijnlijk ben je er binnen de software al een paar keer op geattendeerd.
De komst van Transactional Email is een belangrijke update voor veel e-commerce-gebruikers. Met de nieuwe Transactional Email add-on wordt het mogelijk om klanten en gebruikers geautomatiseerde berichten te sturen; zoals rekeningen, facturen, systeemberichten en dergelijke.
De Transaction Email add-on is echt anders dan de normale Email tool van HubSpot, en werkt ook op een andere manier. De opt-in (of juist opt-out) wordt gepasseerd voor deze berichten. Het is dus logisch dat dit echt alleen kan en mag worden ingezet voor dit soort type e-mails. Voor normale lead nurturingsemails moet je gebruik blijven maken van de normale tool.
Omdat dit ook een flink impact kan hebben op de spam-reputatie van de verzender is het nodig dat je voor het gebruik van deze tool werkt met een uniek en dedicated IP. Dit zit in begrepen bij de prijs van $1.000 per maand voor deze add-on.
Alle informatie over Transactional Email van HubSpot vind je hier.
Gebruik je HubSpot Professional of Enterprise? Dan heeft is deze update ook belangrijk voor jou.
Je wilt natuurlijk graag dat je dezelfde data consistent gebruikt. Nou is het zo dat je in HubSpot werkt met eigenlijk twee verschillende soorten marketingobjecten; contacten en organisaties. En soms staat er een stukje data bij de contactgegevens en de andere keer staat het weer bij de organisatie-gegevens. Gelukkig hoeft dit nu niet langer (tenzij je het altijd handmatig bijhield).
Als je naar de Workflow tool gaat in HubSpot en je maakt een nieuwe workflow, dan zul je zien dat er onder het kopje Administrative twee nieuwe optie’s zijn bijgekomen, namelijk Copy a contact property value en Copy a company property value.
Hieronder zie je hoe ik dat zelf op het moment inzet:
Zo dat waren ze weer voor deze maand. Heb je vragen? Kom je ergens niet uit? Let me know! Bel me of stuur een mailtje en dan lopen we er samen even doorheen in jouw eigen portaal.
Geen HubSpot gebruiker maar wordt je hier wel enthousiast van? Klik dan hieronder om meer te weten te komen over de mogelijkheden van HubSpot voor jouw organisatie.