6 tips om jouw prijzenpagina beter te laten converteren
door: Driek Geurtsen
door: Driek Geurtsen
Bij inbound marketing staat de klant centraal. Je wilt de online ervaring voor je klant fijner en vooral gemakkelijker maken. Met die gedachte bied je de klant of prospect het juiste antwoord op zijn zoekvraag.
Als een potentiële klant dus op jouw prijzenpagina kijkt, verwacht hij een antwoord te krijgen op de vraag: “Wat gaat het mij kosten?” Hij wil een duidelijk overzicht van de mogelijkheden en wil weten wat er allemaal bij de prijs zit inbegrepen. Daarbij wil hij niet voor onaangename verrassingen komen te staan.
Kortom: een overzichtelijke, duidelijke en transparante prijzenpagina die de klant een oprecht inzicht geeft in de kostprijs van jouw diensten of producten. Dát hoort bij inbound marketing!
We hebben in dit blog 6 tips samengesteld om je prijzenpagina te optimaliseren en zo het aantal betalende klanten op te krikken.
Een klant wil vooral weten wat hij aan jouw product of dienst heeft. Daarbij zal hij snel afhaken als hij hoort welke nadelen er allemaal aan het product zitten. De voordelen van het product benadrukken, is dan ook belangrijk. Blijf wel transparant. Je moet geen essentiële informatie achterhouden voor een potentiële klant.
Als Diamond partner van HubSpot laten wij ook zien welke functies HubSpot heeft en waarin de software zich onderscheidt. Als een potentiële klant vervolgens naar ons belt en we komen er tijdens het gesprek achter dat we de klant niet helpen met een HubSpot aanschaf, dan zijn wij daar ook eerlijk in.
Meerdere opties zijn handig, teveel opties zijn stressvol. Presenteer je teveel opties aan je (potentiële) klanten? Dan loop je het risico dat het ze overrompeld en ze vervolgens vastlopen. Of je website weer verlaten. Het tegenovergestelde van wat je wilt.
Vermoei ze dus niet met te veel pakketten en houd het aantal opties beperkt.
Zo bieden wij de potentiële klant drie complete pakketten van HubSpot met diensten waarvoor gekozen kan worden. Zo blijft het aanbod summier, terwijl er een passend aanbod is voor elke prospect.
Om potentiële klanten op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met jouw producten of diensten, kun je hen een Free Trial aanbieden.
Zo kunnen potentiële klanten bij ons een gratis demo van de HubSpot software aanvragen voor een periode van 30 dagen.
Wanneer de Free Trial afloopt, neem je contact op met de lead om te inventariseren of hij daadwerkelijk geïnteresseerd is in jouw product of dienst.
Een psychologisch alternatief: bij psychologie is het proces ankering bekend. Dit proces houdt in dat mensen vasthouden aan het eerste stuk informatie dat ze tot zich namen, en daar altijd aan refereren gedurende het beslissingsproces.
Met andere woorden: de eerste indruk is de blijvende optie. Je wilt niet als een onverdraaglijke autoverkoper je klant binnen een minuut meesleuren naar het meest prijzige, luxueuze model. Maar als je het duurste alternatief introduceert, dan is vervolgens ieder pakket goedkoper en aantrekkelijker.
Heeft je prospect zijn huiswerk (nog) niet gedaan of weet hij eigenlijk niet zo goed wat hij nou echt wil? Maak zijn beslissing dan makkelijker.
Een goede manier om je potentiële klant te overtuigen is namelijk om het ‘meest gekozen’ of ‘aanbevolen’ pakket te tonen. Het besef dat vele anderen hem al zijn voorgegaan in het kiezen voor jouw dienst of product, stemt hem gerust. Tegelijkertijd kom je als bedrijf vriendelijk en behulpzaam over.
Sta je ook nog als thought leader bekend binnen je vakgebied? Dan is je potentiële klant zo een paar stappen verder in zijn aankoopproces.
Discussiëren over geld en verkoop is nooit makkelijk, dus alles wat je kunt doen om de beleving gemakkelijker te maken, is mooi meegenomen. Geef je pakketten namen waarmee mensen zich kunnen identificeren. Op die manier krijgt je bezoeker een goed gevoel, wat weer helpt in het beslissingstraject.
HubSpot biedt de klant bijvoorbeeld drie soorten pakketten: Basic, Professional en Enterprise. Zo is het direct duidelijk wat je met de pakketten kunt en wat de verschillen tussen de pakketten zijn.
Met deze tips optimaliseer je jouw prijzenpagina. Niet alleen maak je de online ervaring van je klant beter. Je zorgt er ook voor dat jouw bedrijf er meer resultaat uit haalt.
Plan nu een gesprek in met één van onze experts en kijk wat wij voor jou kunnen betekenen!
Always Be Closing (ABC): een zin die wordt gebruikt om een oude, achterhaalde salesstrategie te..
Je hebt wekenlang hard gesport. Je was vaker in de sportschool te vinden dan thuis en je wasmand..
Hoe probeer je leads te genereren? Verstuur je nog e-mails naar potentiële klanten en wacht je..