Inbound Marketing en de 7 must haves voor webpages met daadkracht
door: Driek Geurtsen
door: Driek Geurtsen
In het vorige artikel heb ik uitgelegd hoe een 'Over ons' webpage optimaal kan worden ingezet. In dit artikel gaat het over wat elke pagina niet mag missen. Bij veel website missen de pagina's een paar eenvoudige dingen die waneer ze zijn toegevoegd, het resultaat aanzienlijk verbeteren. Of het nu gaat om de leesbaarheid, de traffic naar je blog, of gewoon het telefoonnummer waarop je bedrijf te bereiken is. Zorg ervoor dat bezoekers geinteresseerd blijven en gemak ervaren! Ook een vorm van return on investment.
Het belangrijkste wat je bij de ontwikkeling van elke webpagina moet doen is het bepalen van het doel wat je met de webpagina wil bereiken.
Creëer als eerste een doel (of meerdere doelen) voor de webpagina die je wilt ontwikkelen. Hiermee bereik je dat website pagina op een gestructureerde manier wordt opgezet. De content en afbeeldingen zijn gericht op het behalen van het doel.
Voorbeeld
Je maakt een nieuwe product pagina. Je doel:
(1) Mensen voorlichten over het nieuwe product (2) Leads voor dit nieuwe product genereren.
Je ondersteunt de twee doelen met rijk inhoudelijke content, foto's en de belangrijke klantvoordelen van het nieuwe product. Daarnaast biedt je een whitepaper over het nieuwe product aan, die te downloaden is via een CTA button (Call to action button). Bezoekers die downloaden vullen hier eerst een formulier voor in waarbij ze hun persoonlijke e-mail achterlaten (lead).
Het telefoonnummer van jouw bedrijf kun je het beste rechts bovenin de website plaatsen. Laat je bezoekers niet zoeken naar het telefoonnummer.
Als dat alles is wat je bezoeker zoekt, maak je zo het vinden zeer gemakkelijk. Het adres kan in de footer van de website worden geplaatst , zodat deze ook makkelijk te vinden is.
Is er een duidelijke link naar jouw blog op elke pagina? Ik hoop van wel. Want waarom zou je het de bezoekers moeilijk maken om jouw geweldige blog inhoud te vinden? Probeer de naam van de link af te stemmen op het artikel waar je de lezer naar toe wilt leiden. Wees prikkelend en verleidt als het ware de bezoeker om naar jouw blog door te klikken.
Je kunt niet meer om Social Media heen. De pagina's moeten buttons hebben zoals die van LinkedIn en Twitter, zodat je jouw bezoekers de mogelijkheid geeft om je bedrijf te volgen op sociale media. Ook moet je social sharing pictogrammen aanmaken, zodat bezoekers je kunnen helpen bij het promoten van jouw bedrijf.
Dit hoeft niet bij elke pagina, maar ik raad je aan om social media sharing toe te passen bij de pagina's die gaan over jouw product en/of dienst, de dank u pagina's en de meer voorlichtings gerelateerde pagina's.
Hopelijk ben je met het volgende al bekend; Help de bezoekers bij het nemen van slimme beslissingen. In de tweede plaats motiveer hen om iets te doen. Dit door per pagina op te roepen tot ten minste een actie, bijvoorbeeld met een CTA button. het opnemen van ten minste een oproep tot actie per pagina. Hierbij komt ook de doelstelling van de pagina weer om de hoek kijken.
Iedereen weet het. Gebruiksgemak bij de navigatie. Een duidelijke structuur, een duidelijke navigatie , dus, helpt bezoekers bij het vinden wat ze zoeken. Elke pagina, met uitzondering van de landingspagina's, moet terug komen in het menu van de website. Als je op het logo klikt moet je altijd op de homepagina terecht komen. Dit is logisch.
Website pagina's moeten makkelijk te lezen zijn. Dat betekent dat er geen overkill aan teksten en afbeeldingen mag zijn. Daarbij haken bezoekers snel af. En zo haal je het doel dus zeker niet.
Houd het daarom overzichtelijk , zodat de aandacht van de bezoeker naar datgene gaat waarvoor de pagina is bedoeld. Door te letten op voldoende witruimte en geen ingewikkelde tekstens houdt u het simpel en traint de ogen om aandacht te besteden aan de belangrijkste inhoud.
Zo dat is het. Misschien heb je nog een 8e of 9e must have. Wanneer je die mailt of hieronder toevoegt plaats ik dat in dit artikel met een bronvermelding.?
Bron: HubSpot
Always Be Closing (ABC): een zin die wordt gebruikt om een oude, achterhaalde salesstrategie te..
Je hebt wekenlang hard gesport. Je was vaker in de sportschool te vinden dan thuis en je wasmand..
Hoe probeer je leads te genereren? Verstuur je nog e-mails naar potentiële klanten en wacht je..