5 succesvolle lead nurturing stappen voor ERP leveranciers
door: Driek Geurtsen
door: Driek Geurtsen
Bij lead nurturing draait het om het warm houden van leads. Stel dat ze via je website, Facebook of blog een e-book '10 tips voor een succesvolle ERP implementatie' hebben gedownload. Dit door een formulier in te vullen om het e-book in hun mailbox te ontvangen of een podcast bekeken.
Een lead heeft bij het downloaden duidelijk interesse in je ERP software en de diensten daaromheen. Je kan daarmee een persoonlijke lead nurturing campagne ingaan. In dit artikel lees je hoe jouw leads van op hen persoonlijk afgestemde informatie voorziet, zodat ze uiteindelijk tot aankoop overgaan en dat doen bij jouw bedrijf.
Een ERP lead is niet zomaar een klant. Ook niet zomaar een sales lead. Als marketeer kun je een lead warm houden door:
Stel je bent de producent of reseller van een succesvol ERP systeem met een duidelijke branchefoces en je richt je op MKB+ bedrijven. Het liefst verkoop je aan bedrijven die jou als strategische partner zien voor de aansturing van hun (strategische) bedrijfsprocessen.
Nu hebben verschillende websitebezoekers interesse getoond in je oplossing door 'De 15 voordelen van een ERP systeem' voor MKB+ bedrijven te downloaden Ze hebben hievoor een formulier ingevuld en een e-mailadres gegeven. Nu is het moment om tot actie te komen!
Allereerst moet je bij een persoonlijke lead nurturing campagne goed nadenken over:
Aangezien de leads interesse hebben getoond in de ERP software die je verkoopt. Het uiteindelijke doel is het verkopen van ERP.
De contactmomenten kunnen er als volgt uitzien:
Uiteraard is bovenstaand stappenplan slechts een voorbeeld van hoe een campagne eruit kan zien. Afhankelijk van de fase waarin de lead zich bevindt en hoe hij reageert per contactmoment zijn er verschille. Dat geldt ook voor de informatie die je aanbiedt.
Meer artikelen over lead nurturing
Wat is B2B lead nurturing. Van leads naar sales 1/4
B2B lead nurturing, de eerste stappen naar. Van leads naar sales 2/4
B2B lead nurturing, gericht inspelen op leads. Van leads naar sales 3/4
Lead nurturing wat levert het je op. Van Leads naar Sales 4/4
Bronnen
Hoe probeer je leads te genereren? Verstuur je nog e-mails naar potentiële klanten en wacht je..
Het is maandagochtend en je denkt: “nieuwe week, nieuwe kansen”. Je bent marketingmanager van een..
Wanneer je in jouw markt samen met concurrerende bedrijven producten of diensten verkoopt die..