Hoe integreer ik Twitter met mijn website?
door: One4marketing
door: One4marketing
Regelmatig stellen mensen mij de vraag: 'hoe laat ik Twitter beter samenwerken met mijn website?' Dit kan op twee manieren: Van Twitter richting je website, en vice versa. Dit artikel is bedoeld als een handleiding voor mensen die Twitter met hun website willen integreren. Veel leesplezier, en stel gerust je vragen in de reacties!
Heel erg basis, maar het wordt nog steeds vergeten. Op Twitter is er onderaan je bio plaats voor een link. Zorg ervoor dat hier je website staat. Zoals je op onderstaand plaatje kunt zien, doen wij dit met ons bedrijfsaccount @One4Marketing ook.
Twitter helpt jou met het samenstellen van de knop die je bezoekers zien op je website. Het samenstellen van de tweet kan via deze link. Dan kom je op de pagina die eruit als onderstaand plaatje en kun je zelf kiezen of je jouw bezoekers:
Een tweet laat sturen
Jouw account laat volgen
Een hashtag laat tweeten
Een tweet aan jouw account sturen
Van Twitter krijg je na het volgen van de stappen een code die je op je website kunt toevoegen.
Een voorbeeld: via deze knop tweet je over dit artikel:
Voor het maken van een twitter-widget volg je deze link. Hiervoor moet je wel bij Twitter zijn ingelogd. Een Twitterwidget geeft je de mogelijkheid om:
Tweets uit iemands timeline te laten zien.
Favorieten van een account te laten zien.
Een samengestelde lijst van account te laten zien
De resultaten van een zoekopdracht op Twitter te laten zien
Onderstaand plaatje is een screenshot van wat je dan te zien krijgt:
Verder kun je, om het widget te laten aansluiten bij de stijl van je website, nog:
De hoogte van het widget instellen
De linkkleur van de tweets aangeven
Aangeven of het widget licht of donker moet zijn.
Foto's in tweets vergroten
Verder zijn er nog een aantal opties die per widget verschillen, zoals het uitsluiten van antwoorden op andere tweets. Onderstaand twee widgets, één van mijn timeline (antwoorden uitgesloten) en één van een zoekopdracht naar One4Marketing.
Tweet niet alleen over jezelf, jouw bedrijf en jouw producten. Tweet ook eens over of met een concurrent over een onderwerp dat actueel is in jullie branche. Of doe een zoekopdracht via www.twitter.com/search-advanced. Hier kun je filteren op woorden die jouw potentiële klanten tweeten wanneer ze naar een dienstverlener als jij op zoek zijn. Dit maakt jou en je account relevant en zorgt ervoor dat mensen je volgen en de interactie met je aangaan.
Wat is social selling? Social selling houdt in dat je sociaal actief bent. Je zet social media in..
Met 1,6 miljard dagelijkse gebruikers, is Facebook één van de belangrijkste kanalen om in contact..
Nog niet heel lang geleden pakten we het telefoonboek met onze telefoon en belden we bedrijven op..