De “Over ons” pagina als marketing playground voor uw website
door: One4marketing
door: One4marketing
Wist u dat de “Over ons” pagina een van de best bekeken pagina’s is van uw gehele website?!
Ikzelf had werkelijk waar geen idee, tot ik afgelopen week dit artikel las.
Over ons, een pagina die waarschijnlijk in eerste instantie niet echt uw aandacht trekt, omdat u te druk bent met het optimaliseren van de content op uw blog of landingspagina’s. Uw product of dienst is toch veel interessanter dan wie u zelf bent? De klant is toch geen toeschouwer van Lingo, waarbij de hobby's van zo ongeveer iedere speler neerkomen op fietsen, wandelen en puzzelen?! Ik hield er tot vorige week dezelfde mening op na. Tot ik deze one liner las: Personality is key. En dat geldt dus ook voor de Over ons pagina.
Zelfs in de Business to Business branche ontkomt u er niet aan: mensen willen zaken doen met mensen. Sommige marketeers pleiten zelfs dat B2B dood is. Hoe kunt u anders een warme relatie opbouwen met uw klant dan een beetje meer van uzelf te laten zien? De daadwerkelijke face-to-face communicatie vindt steeds later plaats, maar dat neemt niet weg dat klanten nog steeds persoonlijk geholpen willen worden.
Door alle ontwikkelingen van de afgelopen jaren is het internet er een stuk socialer op geworden. Wanneer u als bedrijf claimt voorop te lopen in deze ontwikkelingen, zult u dan ook met deze ontwikkeling mee moeten gaan. Wanneer u het gezicht achter uw bedrijf onthult, wekt u meer vertrouwen.
De Over Ons pagina gaat verder dan een paar plaatjes en beschrijvingen van uw medewerkers. Uw missie, filosofie en kernwaarden maken deze pagina pas echt compleet!
Voordat menig ondernemer langs de Kamer van Koophandel gaat, heeft hij al minimaal een SWOT-analyse of equivalent hiervan uitgevoerd. Sterke en zwakke punten worden in kaart gebracht, mogelijkheden en bedreigingen worden geanalyseerd. Na flink wat uurtjes denkwerk worden de kernwaarden en missie langzaam maar zeker scherp. Als ondernemer hoopt u dezelfde kiem bij uw werknemers in te planten. Maar draagt u deze ideeën ook uit naar uw leads?
Als websitebezoekers het gevoel krijgen dat u weet waar u mee bezig bent, bent u op de goede weg. Als zij weten waarom u een bepaald product verkoopt, dan is u Over ons pagina pas echt geslaagd.
Als Inbound Marketeer bent u van nature een storyteller. Ook de Over ons pagina biedt hier genoeg speelruimte voor. Zo waren Eline en Nicole hier bij One4Marketing niet bang om het Veenendaalse weiland in te duiken voor een authentiek filmpje over Inbound Marketing. De volgende soorten content zullen het dan ook erg goed doen:
Het onderstaande filmpje van de Italiaanse autofabrikant FIAT laat nog even haarfijn zien hoe u storytelling onderdeel maakt van uw marketingstrategie.
Trots als FIAT is op haar Italiaanse roots, halen zij met een flinke dosis humor alle stereotype Italiaanse karakteristieken nog eens naar boven.
Voeg naast stijve zakelijke foto’s ook foto’s toe van hoe het eraan toe gaat, bijvoorbeeld van “another day at the office”.
Wie kunnen u beter beoordelen dat uw huidige klanten in hoogsteigen persoon? Naast het imago wat u zelf bij uw potentiële klant probeert te creëren, is niemand dan uw huidige klant meer geschikt om de blinde vlek in uw reputatie op te vullen. Aspecten waar zij waarde aan hechten veroorzaakt een social proof effect en wekt bovendien meer vertrouwen.
Topwerknemers blijven zich constant bewegen, maar ook de buitenwereld staat niet stil. Als bedrijf antwoordt u daarop door u missie en organisatiedoelen bij te schaven. Vele bedrijven zijn bijvoorbeeld in de afgelopen jaren gewisseld van marketingstrategie en kozen voor grotere investeringen in de dimensies van inbound marketing, zoals websiteoptimalisatie, e-mailmarketing en social media marketing.
Laat uw Over Ons pagina meebewegen en uw websitebezoekers zullen inzien dat uw bedrijf in goede conditie is.
Er moet een nieuwe website komen. Een grote, uitdagende klus ligt op je bordje. Er moeten nieuwe..
Wanneer je in jouw markt samen met concurrerende bedrijven producten of diensten verkoopt die..
Je hebt gekozen, videomarketing it is! Nu moet je de juiste camera uitzoeken. Maar welke..