5 redenen waarom u moet stoppen met marketing in ‘Las Vegas’-stijl
door: Driek Geurtsen
door: Driek Geurtsen
Vegas; The City That Never Sleeps. Tijdens mijn vakantie had ik de mogelijkheid om Las Vegas te bezoeken. Wat een stad, wat een lampjes, wat een billboards. Om de vijf stappen kreeg je een flyer voor een stripclub in je hand gedrukt van een steeds iets viezer uitziend mannetje. Het ene billboard knipperde nog sneller en feller dan het andere. Alles schreeuwde om aandacht. Ik werd er knettergek van. Één dag in die stad was echt genoeg.
Alles wat schreeuwde om aandacht leek afstotelijk. Alleen de grote fontijnen van de Bellagio schreeuwde niet, de sierlijke waterspuiten dansten rustig mee met de klassieke muziek. De fonteinen kregen veel meer aandacht dan het grote Bud Light billboard of de over-the-top Harley Davidson winkel. Degenen die het meest om aandacht schreeuwden, kregen het juist niet. Maar waarom niet? Waarom werkt deze schreeuwende, ‘Las Vegas’-stijl marketing niet meer? Waarom moet u stoppen met deze ‘Las Vegas’-stijl marketing?
…omdat de kosten met Inbound Marketing lager zijn
Inbound marketing is een stuk goedkoper dan, ‘Las Vegas’-stijl, outbound marketing. Want wat blijkt uit de kosten per lead (CPL) en de kosten per klant (CPA)? Onderzoek geeft aan dat de kosten per lead (CPL) voor een inbound marketeer gemiddeld $36 bedragen, tegenover $41 voor een outbound marketeer. Bij de kosten per klant (CPA) is dit $254 respectievelijk $268.
…omdat Inbound Marketing duurzamer is
Las Vegas Marketing kost niet alleen een hoop geld, het is ook nog tijdelijk: het verdwijnt. Het reclamespotje is over, de krant met uw advertentie erin wordt weggegooid. Inbound marketing daarentegen is duurzaam: uw content blijft altijd op het internet staan. U investeert in een langetermijn oplossing, waarvan u de vruchten zal blijven plukken.
…omdat u met Las Vegas Marketing geen band opbouwt met uw klant
Een potentiële klant wil u eerst leren kennen voordat hij met u in zee gaat. Veel bedrijven zijn constant bezig om kennis te maken met de klant... en vertellen constant over zichzelf! Mensen worden gebombardeerd met uitspraken als 'wij zijn de beste’, 'wij hebben de beste service' of ‘wij zijn de echte innoveerders.’ Maar dit is een totaal verkeerde insteek, want geen enkele relatie draait op eenrichtingsverkeer. Met Inbound marketing staat juist de klant centraal in het kennismakingsproces. U leert de klant kennen en stelt u transparant op, zodat de klant ook u kan leren kennen. Op deze manier bouwt u in een rustig tempo een stabiele en ijzersterke relatie op.
…omdat Inbound Marketing zorgt voor levenslange promoters in plaats van eenmalige klanten
Wist u dat het verkrijgen van een nieuwe klant 6 tot 7 keer zo duur is als het behouden van een bestaande klant? Bij Las Vegas marketeers houdt het marketingproces op na het sluiten van een sale. ‘Zo. De klant is binnen, op naar de volgende!’ Bij inbound marketing is het behouden van bestaande klanten minstens zo belangrijk als het werven van nieuwe klanten. Het delen van kennis en het gesprek gaan door, ook ná de koop. Het behouden van bestaande klanten is niet alleen goedkoper, het levert ook nog eens nieuwe klanten op! Want wanneer u aandacht blijft besteden aan uw bestaande klanten, is de kans een stuk groter dat zij ‘fan’ van u worden en u aanbevelen bij hun persoonlijke contacten.
…omdat Las Vegas Marketing minder klanten oplevert
Lead genereren is natuurlijk belangrijk voor uw organisatie, maar uiteindelijk wilt u natuurlijk dat deze leads doorgroeien naar levenslange klanten. Betaalt inbound marketing zich uit vanuit dit perspectief? Absoluut. SEO, Social Media Marketing en emailmarketing vormen de uitschieters als het gaat om leadconversie. 15% van de inbound marketeers geeft zelfs aan dat SEO bovengemiddeld presteert. Het conversiesucces van social media is grotendeels te danken aan het schrijven van blogs: blogs worden namelijk verspreid op de social media. Hierdoor komen potentiële klanten op uw website terecht. Vanaf hier kan de potentiële klant begeleid worden in het aankoopproces, waardoor hij wellicht doorgroeit tot een levenslange klant.
Always Be Closing (ABC): een zin die wordt gebruikt om een oude, achterhaalde salesstrategie te..
Je hebt wekenlang hard gesport. Je was vaker in de sportschool te vinden dan thuis en je wasmand..
Hoe probeer je leads te genereren? Verstuur je nog e-mails naar potentiële klanten en wacht je..