De voordelen en nadelen van gastbloggen
door: One4marketing
door: One4marketing
Gastbloggen is iets wat de afgelopen jaar steeds vaker gebeurt. Dat gastbloggen zo populair is, moet ook wel betekenen dat het voordelen met zich meebrengt. En dat is ook zeker zo! Toch zijn er echter een aantal nadelen aan gastbloggen. In dit artikel vind je de belangrijkste voor- en nadelen op een rijtje en daarna is het aan jou om te beslissen of gastbloggen iets voor jou is of niet!
1. Gastbloggen zorgt voor een groter publiek en naamsbekendheid.
Gastbloggen is een heel effectief middel om ervoor te zorgen dat meer mensen jouw blog bezoeken. Onderaan de gastblog plaats je namelijk een linkje die doorverwijst naar jouw eigen blog en dat heeft een positieve invloed op de zoekmachineoptimalisatie. Regelmatig gastbloggen zorgt ook voor extra backlinks naar de website en dat is erg goed voor uw SEO. Met een gastblog trek je ineens een heel nieuw publiek aan!
2. Gastbloggen breidt je netwerk uit.
Gastbloggen is een prima instrument om meer contacten op te doen. Doordat u als het ware een band opbouwt met deze mensen (u “werkt” immers voor ze) kunt u gemakkelijk uw netwerk uitbreiden. Dit kan heel relevant zijn voor eventuele samenwerkingen in de toekomst.
4. Gastbloggen maakt jou een expert op een bepaald gebied.
Als je regelmatig gastblogs plaatst op één of meerdere blogs, gaan mensen je vanzelf herkennen. Het is slim om je gastblogs over één bepaald onderwerp te laten gaan. Op deze manier herkennen mensen jou als een expert op dat gebied.
5. Gastbloggen zorgt voor meer unieke content.
Dit is van toepassing als je er zelf over denkt om een gastblogger in te huren. Gastbloggen kan heel goed onderdeel uitmaken van content marketing. Iemand van buitenaf kan weer een heel andere kijk hebben op dingen en over andere dingen schrijven dan jijzelf of jouw werknemers/collega’s. Meer unieke content zorgt ook voor positievere resultaten.
Er moet een nieuwe website komen. Een grote, uitdagende klus ligt op je bordje. Er moeten nieuwe..
Wanneer je in jouw markt samen met concurrerende bedrijven producten of diensten verkoopt die..
Je hebt gekozen, videomarketing it is! Nu moet je de juiste camera uitzoeken. Maar welke..