Twitter advertising pakt uit met geavanceerde lead conversie formule
door: One4marketing
door: One4marketing
“Marketers regularly talk to us about their goals, and for many it boils down to one major theme: generating leads, and ultimately driving purchases.” Mitali Pattnaik, Product Manager at Twitter.
Zo opende Mitali Pattnaik, Twitter’s Product Manager, de post die hij op 22 mei de wereld in stuurde. Met deze gedachte in haar achterhoofd ontwikkelde Twitter Advertising namelijk de nieuwe Lead Generation Card, een interactieve, uitklapbare promotietweet die conversie ‘in the spur of the moment’ mogelijk maakt.
De tool ligt in het verlengde van de bestaande Promoted Tweets. Deze tweets functioneren vooral als tools om een lopende actie of een nieuw product in de sociale media markt te zetten. Helaas leidt de constante stormvloed aan tweets in de Twitter stream van uw leads hen vaak af, waardoor zij meestal niet converteerden via de landingspagina die bij de tweet aansloot.
Door de toevoeging van de Lead Generation Card converteert een lead direct binnen de tweet. Hierdoor hoopt Twitter dat leads kostbare promoties minder snel aan de kant schuiven, wat de aantrekkingskracht van adverteerders versterkt.
Klikken, uitklappen en ‘submitten’. Dat zijn de ingrediënten van de Lead Generation Card. Het conversieproces werkt in de volgende 3 stappen:
Door de lancering van de Lead Generation Card hoeven Twitter marketeers hun leads dus niet meer te vermoeien met het invullen van formulieren op landingspagina's en op deze manier stimuleert dit nieuwe concept de lead conversie. De nieuwe functie is uiteraard ook geschikt voor mobile marketing, waar Twitter volgens een artikel op de site van het AD al meer dan de helft van zijn advertentieinkomsten mee bijeen sprokkelt. Met de Lead Generation Card bieden zij bedrijven dus een nieuw handvat om doelen met betrekking tot meer lead conversie te realiseren.
Hubspot is er natuurlijk als de kippen bij als het gaat om innovatie in social media marketing. Zij publiceerden daarom nog dezelfde dag een blogpost waarin zij uitleggen hoe marketeers een Lead Generation Card creëren in Hubspot in 5 stappen:
Twitter wil de Lead Generation Cards in de nabije toekomst ook voor middel- en klein bedrijven toegankelijk maken, maar tot nu toe kregen alleen ‘grote’ klanten van Twitter Advertising toestemming om de nieuwe dienst te testen.
Wat is social selling? Social selling houdt in dat je sociaal actief bent. Je zet social media in..
Met 1,6 miljard dagelijkse gebruikers, is Facebook één van de belangrijkste kanalen om in contact..
Nog niet heel lang geleden pakten we het telefoonboek met onze telefoon en belden we bedrijven op..