De ideale mix voor leadgeneratie: LinkedIn en HubSpot
door: Driek Geurtsen
door: Driek Geurtsen
Zoals je misschien weet is zakelijk bloggen de manier om kennis te delen met potentiële klanten op jouw website en jouw bedrijf als expert te profileren. Maar wist je dat LinkedIn-groepen en Inbound Marketing-software HubSpot jou enorm kunnen helpen bij het promoten van blogartikelen en leadgeneratie?
Het Amerikaanse softwarebedrijf Votility wist het aantal leads dat ze via social media genereerden in twee weken tijd met wel 650% te verhogen! Maar hoe kun je meer leads genereren met LinkedIn en HubSpot?
Veel mensen weten het niet of onderschatten het, maar het zakelijke sociale netwerk LinkedIn bevat meer functies dan alleen zakelijke contacten toevoegen. Er zijn namelijk ontzettend veel verschillende discussiegroepen waar je lid van kunt worden en in kunt discussiëren.
LinkedIn-groepen zijn zeer geschikt om kennis uit jouw branche met potentiële klanten te delen, bijvoorbeeld door op discussies te reageren of door zelf berichten te publiceren. Softwarebedrijf Votility deed dit door hun blogartikelen in passende discussiegroepen te promoten. Hierbij keken ze welk blogartikel het beste bij welke groep paste en of het relevant was voor de groepsleden.
De HubSpot Social Media Publisher is hierbij een handig hulpmiddel. Hiermee selecteer je simpelweg welk blogartikel je wilt promoten. Vervolgens kies je in welke LinkedIn-groepen het artikel moet worden gedeeld en voor welk tijdstip je dit wilt inplannen.
Tip: vervang de automatisch gegenereerde titel van het bericht door een vraag om reacties van leden uit te lokken, bijvoorbeeld: 'Hebt u ook meer leads sinds u blogartikelen op LinkedIn promoot?'
Uiteraard ben je er niet alleen met het publiceren van berichten en blogartikelen op social media. Social media draaien om communicatie en dus om het actief deelnemen aan discussies.
De Social Media Monitoring tool van HubSpot is ideaal om relevante discussies op social media op te sporen. Wil je alleen op LinkedIn zoeken, dan kan dat ook. Zoek maar eens op steekwoorden die relevant zijn voor jouw bedrijf of branche. Vervolgens duiken er discussies op die daarmee te maken hebben. Als je dagelijks wat tijd investeert in het reageren in discussiegroepen, kun je relaties opbouwen met potentiële klanten en leads genereren.
Als je eenmaal actief bent op social media – en in dit geval LinkedIn – ben je vast wel nieuwsgierig naar het resultaat daarvan. De Social Engagement-tool van HubSpot kan je daarbij helpen. Hiermee kan namelijk alle interactie met jouw gepubliceerde content op Twitter, Facebook en LinkedIn in kaart worden gebracht.
De Engagement-tool geeft niet alleen een overzicht van alle socialmedia-activiteiten; je kunt hiermee ook op berichten reageren. Handig als je niet steeds bij elk sociaal netwerk wilt inloggen.
Softwarebedrijf Votility maakte zowel gebruik van de Social Media Publisher, Social Media Prospect tool en Social Engagement tool om 650% meer leads te genereren. Daarnaast behaalde het bedrijf ook nog een hogere bezoeker-naar-leadconversie van om en nabij 9,2%. Bijna 1 van de 10 websitebezoekers die via LinkedIn komen worden een lead. Met andere woorden: word actief op LinkedIn en bouw relaties op! Het is de moeite zeker waard.
Bron: HubSpot
Wat is social selling? Social selling houdt in dat je sociaal actief bent. Je zet social media in..
Met 1,6 miljard dagelijkse gebruikers, is Facebook één van de belangrijkste kanalen om in contact..
Nog niet heel lang geleden pakten we het telefoonboek met onze telefoon en belden we bedrijven op..