Het nieuwe LinkedIn voor MKB is meer dan een veredeld CV!
door: One4marketing
door: One4marketing
Fokke en Sukke waren het er al roerend over eens: Netwerken via LinkedIn is alleen voor werkzoekenden. Toch slaan zij volledig de plank mis. Waarom? Omdat LinkedIn veel meer te bieden heeft dan een database van potentiële werknemers. LinkedIn geeft u nu de mogelijkheid om uw branding online uit te bouwen.
Ook MKB laat zich vaak nog niet overtuigen van de voordelen van LinkedIn voor middel en klein bedrijf. Terwijl Nederlanders netwerkers in hart en nieren zijn: met ruim 3,5 miljoen gebruikers prijkt Nederland dan ook in de top 10 tussen de landen als de VS, India en de UK.
Na het toevoegen van de Follow knop voor bedrijven, pakt LinkedIn het nu grootser aan met een grafische transformatie en nieuwe mogelijkheden voor adverteren.
Daarom in dit blog:
I. Wat is Nieuw?
II. Hoe kan MKB LinkedIn optimaal gebruiken?
Gezien het groot aantal Nederlandse gebruikers, verbaast het mij niet dat LinkedIn naast 17 andere talen ook adverteren in het Nederlands introduceerde. Vooral voor MKB bedrijven liggen hier de kansen, omdat berichten nu op een veel meer lokale doelgroep gericht kunnen worden. Start dus vandaag nog met het vinden van uw leads op dit groeiende netwerk! Social media examiner geeft een aantal tips voor succesvol adverteren op LinkedIn.
Afbeeldingen plaatsen zij nu groter en de link bij het plaatsen van artikelen kan worden weggehaald. Daarnaast doet op het nieuwe profiel ook de LinkedIn omslagfoto zijn intrede: op uw bedrijfspagina heeft LinkedIn de ruimte gecreëerd om uw bedrijf visueel te presenteren. Maak hier dan ook dankbaar gebruik van en blaas uw lead omver met een aantrekkelijke visualisatie in plaats van het mini-logo wat u eerst slechts zag.
LinkedIn zorgt er nu ook voor dat uw updates er visueel uitspringen. Een update van uw LinkedIn bedrijfspagina wordt bijvoorbeeld gecentreerd op uw homepagina en u heeft de mogelijkheid uw updates bovenaan uw pagina vast te ‘pinnen’. U kunt zelfs de zichtbaarheid van deze updates aanpassen aan een specifieke doelgroep.
De optie om producten of diensten te reviewen op een LinkedIn bedrijfspagina bestaat al enige tijd. Op de oude LinkedIn bedrijfspagina was de bezoeker echter nog een klik verwijderd van de beschrijving van uw dienst. Nu schitteren deze echter aan de rechterkant naast uw updates.
U kunt niet meer om de updates die u als bedrijf plaatst heen en daarom zingt de bedrijfsinformatie een toontje lager. Maar ook onderaan de pagina, moet deze informatie nog steeds de aandacht krijgen die zij verdient: door de juiste zoekwoorden te gebruiken promoveert u namelijk weer qua vindbaarheid binnen LinkedIn.
Bij alle veranderingen binnen de LinkedIn profielen, hebben de bedrijfspagina’s ook in de mobiele apps een plaatsje veroverd. 23% van de LinkedIn bezoekers komt namelijk al binnen via de iPad, iPhone of Android app. De nieuwe bedrijfspagina’s zijn vanaf hier dus ook bereikbaar.
Hieronder ziet u de nieuwe LinkedIn bedrijfspagina
Bron: LinkedIn Blog
|
Wat is social selling? Social selling houdt in dat je sociaal actief bent. Je zet social media in..
Met 1,6 miljard dagelijkse gebruikers, is Facebook één van de belangrijkste kanalen om in contact..
Nog niet heel lang geleden pakten we het telefoonboek met onze telefoon en belden we bedrijven op..