Inbound links en SEO samen onder de mistletoe
door: One4marketing
door: One4marketing
“Want met kerst mag niemand alleen zijn”. Heeft u de slogan van de All you need is Love kerstspecial al gehoord? En irriteert u zich ook al aan die buren met hun opzichtige lampjes die uw slaapkamerraam in schitteren en u van uw slaap beroven? Dan zit u al helemaal in de kerststemming!
In de laatste maand van het jaar slaan de meeste mensen massaal de mooiste kerstversiering in. Als marketeer mag u echter ook de versiering van uw website niet vergeten. Door inbound links te gebruiken, verwijst u op uw website naar content van anderen, in de hoop dat zij dat ook doen. Dit wordt ook wel linkbuilding genoemd
Omhoog schieten in de zoekresultaten gebeurt namelijk niet vanzelf, maar in inbound links vinden marketeers een krachtige SEO tools! Google beoordeelt een website met meer inbound links namelijk als relevant met als gevolg dat uw website hoger in zoekresultaten verschijnt.
U wilt dus niet eindigen zoals in het Hubspot plaatje hiernaast? Link building hebt u helaas niet helemaal zelf in de hand. Maar u kunt het lot wel een handje helpen. Zie hier 2 belangrijke SEO voorwaarden met verschillende link building tactieken.
Mensen gaan niet willekeurig delen. Nee, u moet ze een reden geven om dit te doen!
Onderzoek van Sprout Social laat zien dat video’s 12x meer gedeeld dan alle links en tekst posts bij elkaar. Breidt uw content sharing tools dus uit met visuele content… U kunt het misschien zo gek niet bedenken, maar hoe creatiever u uw boodschap visualiseert, hoe meer inbound links u genereert.
Dit citaat van Newton verklaart de relevantie van het delen van kennis. Heeft u onderzoek gedaan? Schroom dan niet om uw resultaten te delen en lezers de gelegenheid te geven deze kennis te delen. Cijfers en grafieken zijn namelijk ideaal materiaal om bepaalde theorieën te onderbouwen. Giet ze in de vorm van infographics en maak uw cijfers social media proof. Newton werd niet voor niets een thought leader.
Boeken worden erover volgeschreven: de wondere wereld van de statistiek. De een zal het nooit begrijpen, de ander kan er geen genoeg van krijgen. Tot welke categorie u ook behoort, onderschat nooit de kracht van statistiek. “Tweet this stat”: onder andere Impact Branding & Design en Hubspot doen er aan mee. Zij plaatsen conclusies uit onderzoeken, meestal oneliners, die gemakkelijk op Twitter overgenomen kunnen worden.
Wanneer u in staat bent om na een actuele gebeurtenis meteen met een blog post reageren, neemt de kans toe dat u wordt genoemd in een nieuwsartikel. Marketingfacts legt uit dat journalisten vaak op zoek naar achtergrondinformatie zijn om het nieuws te duiden en hiervoor analyses van bloggers gebruiken. Als blogger kunt u hierop inspelen, wanneer u over een nieuw gegeven meteen artikelen schrijft. Wanneer u als eerste over een bepaald onderwerp schrijft, komt u dan ook vaak op de eerste pagina in Google. Let wel op dat u de juiste verbanden legt en ga niet onderuit zoals Hubspot CMO Mike Volpe, toen hij blogde over orkaan Sandy. Dit beschadigt uw imago in ernstige mate.
Zo ziet u maar: zonder verleidelijke content bereikt u nooit het einde van de tunnel. Nu ziet u een lichtpunt. Wat te doen om deze te bereiken? Een tweede onmisbare voorwaarde zijn sociale netwerken.
Een reden voor samenwerking is vaak het behalen van wederzijds voordelen. Een samenwerking kan dus zijn vruchten afwerpen. Wat SEO tools betreft werkt u elkaar naar de top door inbound linkbuilding.
Frankwatching definieert community management als volgt.
“Een online community is een virtuele plek waar mensen met gemeenschappelijke kenmerken op vaste basis bij elkaar komen, om elkaar direct of indirect te helpen in het verwezenlijken van doelen, verwachtingen en activiteiten door middel van het delen van informatie en ideeën, waarmee zij bijdragen aan het duurzaam ontwikkelen van een gemeenschap”.
Een dergelijk platform is dus ideaal om als bloggers op elkaar te reageren, maar elkaar ook uit te nodigen om inbound links te creëren. Let wel op dat Google opzettelijke SEO activiteiten probeert uit te bannen bij haar rating van websites. Probeer dus wel diversiteit aan te leggen in uw inbound links.
Op zoek naar nieuwe content creators? Grijp dan (bijvoorbeeld via social media) de kans om nieuwe inzichten aan uw website toe te voegen en vraag eens rond binnen het netwerk van uw sociale media. Linkbuilding vindt hier plaats wanneer zij vanuit hun artikel naar hun eigen inzichten linken en zo kennis uitwisselen.
Wanneer uw Facebook wordt gedeeld of u wordt gementioned op Twitter, vergeet dan nooit te bedanken. Dit motiveert mensen om vaker naar u te linken en u te blijven volgen en u zet als het ware de vervolgstap in het linkbuilding proces. Schiet u dan niet precies in de roos?!
Behoort linkbuilding al tot uw SEO tools? Laat het ons weten in de comments.
Always Be Closing (ABC): een zin die wordt gebruikt om een oude, achterhaalde salesstrategie te..
Je hebt wekenlang hard gesport. Je was vaker in de sportschool te vinden dan thuis en je wasmand..
Hoe probeer je leads te genereren? Verstuur je nog e-mails naar potentiële klanten en wacht je..