Uw blogtitel als boegbeeld van een schip vol gratis content
door: One4marketing
door: One4marketing
Waarom u even twee keer na moet denken over uw blogtitel:
Blow your traffic away with a great first impression!
Neem dus gerust de tijd om even na te denken voordat u invulling geeft aan de titel. Lezers beoordelen namelijk uw gehele blog op basis van de titel: als deze niets aantrekkelijks bezit, gaan zij ervan dat de content ook niet veel te bieden heeft. Gelukkig zijn er een aantal criteria waarmee u zowel traffic genereert als creativiteit toont. Uw titel verrast enerzijds, maar is anderzijds ook zoekmachinevriendelijk.
Meestal komt traffic binnen op uw website via Google en zoekt naar relevante informatie. Zij scannen de informatie en selecteren de sectie waar zij denken kennis op te kunnen doen. En laat uw blogtitel nu net de woorden bevatten die de zoeker nodig heeft! Kies daarom zorgvuldig uw sleutelwoorden uit en plaats de belangrijkste zo ver mogelijk vooraan in uw titel. Deze woorden tellen namelijk ook dubbel als zoekwoorden bij Google en vallen hierdoor extra op.
Pas wel op dat u niet gaat overoptimaliseren. Teveel keywords in een titel komt verwarrend of niet specifiek genoeg over. Gebruik dus bijvoorbeeld ook actiewoorden.
Wat geldt voor de content van uw blogs, geldt ook voor de titel: actie in de werkwoorden trekt lezers aan! Kies dus voor actieve werkwoorden en vermijd passiviteit. U bent geen schrijver van een nieuwsartikel over een gepasseerde zaak.
Een voorbeeld van hoe het niet moet: Door zoekmachine optimalisatie zou uw plaats in Google’s zoekresultaten verbeterd kunnen worden.
Fout! Deze titel bevat te veel hulpwerkwoorden (zou, kunnen, worden) en spoort de lezer niet aan tot actie na het lezen van de content. Vergelijk nu eens met deze titel: Verbeter uw SEO! Het geheim van zoekmachinevriendelijke links. Ziet u het verschil?
Met deze titel moedigt u uw traffic aan hun zoekmachine optimalisatie te verbeteren. Bovendien specificeert deze titel wat de content bevat, namelijk zoekmachinevriendelijke links. Door woorden als “het geheim van” toe te voegen, impliceert u bovendien dat de content exclusieve kennis bevat.
Hoe langer de blogtitel, hoe sneller uw traffic geneigd is hun aandacht te verliezen. Beperk uzelf dus tot woordgroepen en laat overbodige lidwoorden, voegwoorden of bijwoorden weg. Ook wat delen op sociale media betreft, vergroot een kortere titel de click-through rates. Onderzoek op Twitter wees al eens uit dat tweets onder de 100 karakters meer engagement veroorzaken. Houdt het dus to the point, daarmee pleziert u uw lezers des te meer.
Tip: Betrap uzelf ook niet op overmatig gebruik van jargon, maar houdt uw lezersgroep breed. Zo geeft u beginners in uw branch ook de kans om te ontdekken.
"Inbound Marketing de succesvolste strategie voor Verkoop."
Deze titel straalt van de zekerheid. Laat aan uw lezers zien dat u zeker bent van de dienst die u aanbiedt en u komt vele malen geloofwaardiger en professioneler over. Weet dus waar u over praat en durf voordelen en successen te markeren. Onthoud wel de ongeschreven regel die geldt bij bloggen: de naam van uw bedrijf bewaart u voor in een advertentie of onder uw blog, maar niet in de titel of uw content!
Zo. U bent klaargestoomd voor het kladblok op uw nachtkastje. Inspiratie kan op ieder moment van de dag komen bovendrijven.
Leer met deze inleiding op Leadgeneratie hoe u succesvol leads genereert.
|
Er moet een nieuwe website komen. Een grote, uitdagende klus ligt op je bordje. Er moeten nieuwe..
Wanneer je in jouw markt samen met concurrerende bedrijven producten of diensten verkoopt die..
Je hebt gekozen, videomarketing it is! Nu moet je de juiste camera uitzoeken. Maar welke..