Succesverhaal in notendop: Meer Brand awareness met Twitter
door: One4marketing
door: One4marketing
Ondanks de beloftes van Inbound Marketeers, converteren niet alle volgers van bedrijven in leads. Waar gaat het mis? Bedenk eerst eens goed waarom je Twitter wilt gaan inzetten en hoe je Twitter in het bedrijf wilt automatiseren. Volg daarna de onderstaande stappen.
De afgelopen jaren zijn veel bedrijven gaan twitteren. But tweets on their own won’t do the trick. Voor de onderdelen die snakken naar onderzoek, heeft Socialmention een aantal uitgangspunten opgesteld. Het online platform Socialmention analyseert uw aantal online mentions door middel van
Deze indicatoren leggen de basis voor uw sociale media strategie en dragen bij aan uw marktonderzoek.
Ook voor uw sociale media strategie ontkomt u niet aan marktonderzoek. Plaats bijvoorbeeld eens een vraag op Twitter, gevolgd door #durftevragen of #dtv, twee populaire hashtags. Zo verzamelt u eenvoudig data en verhoogt u de interactie met uw potentiële leads. U ontdekt beweegreden voor aankoop van een bepaald product, de opinie over uw concurrenten en nog veel meer. Bovendien neemt uw toegankelijkheid door uw persoonlijke benadering toe in de perceptie van uw leads.
Voordat u kan beginnen met kennis delen, is het belangrijk om bekendheid te creëren. Dus pak die megafoon en bazuin rond dat ook u nu een Twitter pagina heeft (en beargumenteer ook voor uzelf waarom). Wanneer u expert, bedrijven en concurrenten en marktleiders binnen uw branch volgt, wordt uw tweets vanzelf meer gelezen. Zo kunt u langzaamaan beginnen met het ontwikkelen van een expertise status en verbetert u de online reputatie van uw bedrijf. Vergeet ook niet uw buyer persona vast te stellen. Wanneer u meerdere buyer personas heeft geprofileerd, focus dan op het stereotype dat het meest is geïnteresseerd in sociale media. Zo krijgt u gegarandeerd meer engagement.
Deze term heeft u ongetwijfeld al in meerdere blogs langs horen komen, want de Call To Engagement is momenteel een van de meest trending topics. Het creëren van persoonlijke relaties met leads levert namelijk succesvol verkopen op. Probeer dus zo betrouwbaar mogelijk over te komen en kom niet constant met verkooppraatjes aanzetten. Wanneer u deze houding op lange termijn behoudt, zal u ook meer Brand Loyalty genereren.
Twitter is een gemakkelijke tool om online aanwezig te blijven. Met verschillende tools kan je zorgen dat tweets gelijkmatig over een dag worden verspreid en overlaadt u mensen niet met een tal van tweets tegelijk. Ook kunt u de afdeling Klantenservice eens inlichten over Twitter. Veel bedrijven gebruiken namelijk Twitter om problemen van klanten op te lossen. Kijk maar eens naar onderstaand voorbeeld van Vodafone Webcare op Twitter. Kijk ook naar de onderste tweet: Vodafone reageert ook op positieve tweets over hun bedrijf en bedanken voor complimenten.
Om hoger in Google Page Ranks te verschijnen, bewijst Twitter een handige tool te zijn. Begin eens bij het invullen van key words in de biografie op Twitter. Pas echter op dat u niet overoptimaliseert en houdt u tweets binnen de perken: deze mogen namelijk maar 120-130 karakters bevatten. Conformeer uzelf aan de concrete Twitter schrijfstijl! Uit onderzoek van Buddy Media is namelijk gebleken dat Tweets onder de 100 karakters hogere Click Through Rates hebben en hoger in optimalisatiecijfers staan. Ook concludeerden zij dat tweets ’s avonds en in het weekend voor meer engagement zorgen. Twitter brengt dus flink wat Time Management met zich mee!
Wanneer u geleidelijk een netwerk van volgers opbouwt, is het hoogste tijd om te gaan meten. Met tools zoals Hootsuite en Tweetdeck creëert u meer overzicht van uw activiteiten op verschillende sociale media. Met een tool als Tweepi kunt u zien wie u heeft ontvolgt. Ga dus niet volgen uit beleefdheid, maar houdt u netwerk schoon.
Twitter is een ideaal medium om statements en one-liners de wereld in te sturen, maar ook om te converseren met uw klanten of leads en u te onderscheiden van uw concurrenten.
Wat is social selling? Social selling houdt in dat je sociaal actief bent. Je zet social media in..
Met 1,6 miljard dagelijkse gebruikers, is Facebook één van de belangrijkste kanalen om in contact..
Nog niet heel lang geleden pakten we het telefoonboek met onze telefoon en belden we bedrijven op..