Spetterende e-mail click through rates met deze To Do List!
door: One4marketing
door: One4marketing
Een e-mail naar uw klanten versturen is geen rocket science. Potentiële leads verrassen met opmerkelijke content in een email campagne echter wel. Zorgen dat zij de e-mail beginnen te lezen, hen meeslepen in uw verhaal, overtuigen van uw expertise… En dat allemaal met zo min mogelijk woorden. Ziet u hier een uitdaging? Mooi, lees dan snel verder en ontdek met deze To Do List een email campagne die wel werkt!
Ieder mens onderscheidt zich in specifieke behoeften. Neem Google eens als voorbeeld: zij komen tegemoet aan de verwachtingen van de zoeker door het personaliseren van zoekresultaten, onder andere door plaatsbepaling en op basis van eerdere zoekacties. Op het gebied van email campagnes personaliseren we door segmentatie.
Wanneer iemand een specifiek e-book download, realiseert u de segmentatie door deze persoon in een bepaalde mailinglist te plaatsen. Zodoende speelt u eenvoudig in op bepaalde interesses van deze persoon. Uit een onderzoek van Hubspot blijkt dat wanneer u gebruik maakt van 2-6 gesegmenteerde lijsten in plaats van een algemene mailinglist, uw click-through rates stijgen naar 8,3%!
Segmentatie schept de volgende mogelijkheden:
In uw marketingplan heeft u waarschijnlijk al een of meerdere buyer personas gedefinieerd. Segmentatie maakt u nu mogelijk door uw contacten te groeperen op basis van bijvoorbeeld demografische of persoonlijke gegevens. Denk hierbij niet alleen aan de rol binnen een bedrijf, maar ook het vakgebied waarin de persoon in kwestie werkzaam is.
Met social media als rijzende ster dreigen email campagnes nogal eens vergeten te worden. Veel marketeers beseffen niet dat deze twee elkaar juist versterken. Door social media aan uw e-mail te schakelen, kunt u klanten de content van uw e-mail laten delen met hun connecties.
Ook verzamelt u via social media extra data over uw contacten die u helpen om uw email campagnes op hen af te stemmen.
Ondertussen houdt u natuurlijk de stappen in het koopproces nauwlettend in de gaten. Zorg daarom dat uw email campagnes niet haaks op dit stappenplan staat!
Wat betreft de inhoud van de daadwerkelijke e-mail, richt u aandacht op de sleutelterm ‘persoonlijke benadering’. Gebruik bijvoorbeeld geen no-reply e-mailadres en kies voor een bekende sender name, zoals de naam van uw CEO. Een persoonlijke attentie doet het ook altijd goed: bedank de ontvanger bijvoorbeeld voor het downloaden van een specifiek e-book.
Niets is vervelender dan tweemaal dezelfde e-mail krijgen. Geef het sales team een update over de verschillende contactmomenten die u al met de klant heeft gehad en handhaaf optimaal Customer Relationship Management.
Door op de hoogte te blijven van het aantal click-throughs in de e-mail, kunt u de mate van interesse en succes van uw e-mails meten en zo het kaf van het koren scheiden. In een volgend stadium ontwikkelt u dan een soort profilering van klanten en de content waar zij voor warmlopen.
Een overzicht van uitgaande berichten is een vereiste om de juiste frequentie e-mails te kiezen. Het laatste wat u wilt is dat de klant u als spammer gaat zien. Voorkom dus een informatie overload.
Als laatste tip: beperk uw altijd tot relevante content!
Het begrip dat op uw netvlies gebrand moet staan bij het ontwikkelen van een email marketing strategie is ‘relevantie’. Dit toverwoord zal uiteindelijk de meeste mensen verleiden zich in te schrijven om een e-mail update van u te ontvangen.
Bron: Hubspot
Wat is uw gouden tip voor de ontwikkeling van email campagnes? Wij horen uw mening graag!
Als B2B marketeer met pittige targets heb je de juiste tools nodig om goed te presteren. Software..
Nu we volop gebruikmaken van apps, video’s, online verhalen en andere nieuwe ontwikkelingen,..
Vorige week maandag was ik voor het eerst te gast bij de Social Media Club in Apeldoorn. Samen met..