Social business, de toekomstige groei voor B2B bedrijven [onderzoek]
door: Driek Geurtsen
door: Driek Geurtsen
Tegenwoordig is zaken doen met behulp van onder andere sociale media, social software (social business) voor B2B bedrijven een belangrijke factor geworden. En volgens een onderzoek van MIT Sloan Management Review en Deloitte wordt het belang van social business in de toekomst alleen maar groter.
Ik stuite op dit onderzoek tijdens het lezen van een artikel van MarketingProfs. Graag deel ik met u een aantal zaken uit dit onderzoek, waarin wordt gesteld dat: 18% van de leidinggevenden (wereldwijd) zegt dat social business vandaag de dag al van groot belang is voor hun organisatie en 40% zegt dat het binnen nu en een jaar voor hen van groot belang is.
Social business zijn alle activiteiten waarbij bedrijven social media, social software en social netwerken inzetten om op een meer efficiënte, effectieve, en wederzijds nuttige verbindingen mogelijk te maken tussen mensen, informatie en middelen.
Hieronder aanvullende resultaten uit de 2012 Sociale Zaken Global Executive Studie en Research Project, een rapport van de MIT Sloan Management Review en Deloitte. (U kunt het rapport hier dowloaden)
Uit het rapport blijkt dat leidinggevenden social software inzetten bij het tegemoet treden van onderstaande uitdagingen. Waarbij zij de belangrijkheid wat betreft social software en het voordeel ten opzichte van de uitddaging als volgt waarderen:
Sociale business lijkt voorlopig het best te floreren in de mediabranche (entertainment, media en uitgeverijen) en binnen de sectoren ICT en High Tech.
Op de vraag hoe belangrijk social software is voor hun organisaties, reageerden de leidinggevenden in de energie-en nutsbedrijven industrie het minst enthousiast (7%), terwijl die in de media en ICT en Hightech industrieën de meest enthousiast bleken (respectievelijk 37% en 29%).
In het onderzoek is gebruik gemaakt van een gewogen score systeem. Wat betreft succes bij adoptie scoorde "het hebben van een duidelijke visie voor de manier waarop social media de business-strategie ondersteunt", het hoogst. (totale score van 5146), gevolgd door "senior management ondersteuning" (3979)
De gegevens uit het rapport zijn een weergave van de bevindingen van 3.478 managers uit bedrijven, die gevestigd zijn in 115 landen en 24 bedrijfstakken bestrijken. Het is uitgevoerd in de eerste helft van 2012.
Bron: MIT Sloan Management Review, Deloitte, MarketingProfs
Always Be Closing (ABC): een zin die wordt gebruikt om een oude, achterhaalde salesstrategie te..
Je hebt wekenlang hard gesport. Je was vaker in de sportschool te vinden dan thuis en je wasmand..
Hoe probeer je leads te genereren? Verstuur je nog e-mails naar potentiële klanten en wacht je..