Leadgeneratie met 5 verschillende soorten blogs. Hoe zit dat?
door: Driek Geurtsen
door: Driek Geurtsen
Via onze partner HubSpot ben ik gestuit op een leuk blogartikel over 5 verschillende soorten blogs, waarmee B2B bedrijven leads kunnen genereren.
De 5 soorten blogartikelen werden vergeleken met gerechten en wat daarbij hoort. In inderdaad wanneer u aan het koken bent, gebruikt u verschillende ingrediënten die afgestemd zijn op het diner dat u die avond serveert.
Zo kunt u ook naar het bloggen kijken.
Daarbij denkend vanuit meer dan alleen
een diner, zou u volgens onze vrienden
van HubSpot kunnen denken vanuit :
Dit soort blogartikelen komt het meeste voor. En zijn het fundament van uw Inbound Marketing blogstrategie. Een ontbijt sla je niet over, toch? Het is dagelijkse kost. Zo ook met dit soort blogartikelen. En net zoals een ontbijt versterken zij, maar dan op het vlak van waardevolle kennis. Kennis waar uw potentiele klanten naar opzoek zijn.
Dit soort blog artikelen zijn zeer geschikt om met behulp van Call to Actions leads te generen.
Tip: Google hecht sinds het voorjaar van 2012, meer waarde aan nieuwe waardevolle content, dan aan SEO geoptimaliseerde content.
Met deze artikelen zet u uzelf neer als de kennis expert binnen uw vakgebied. Ten opzichte van de dagelijkse blog artikelen gaan zij meer de diepte in. En vragen daarom ook extra tijd. Van dit soort artikelen hoeft u er niet zoveel te schrijven als boven genoemde. Begin met 1 keer per kwartaal.
Tip: U kunt ook samen schrijven met een andere expert, bijvoorbeeld een toonaangevende keynote speaker, wetenschapper etc. binnen uw branche. Dat geeft dit soort artikelen een extra dimensie. Begin met het in kaart brengen van uw netwerk op dit gebied. Genereer leads met een downloadable e-Book over het onderwerp van het blogartikel.
Blog artikelen die hieronder vallen hebben te maken met onderzoek of analyse. Zij meer tijd dan de bovenste twee. U zou kunnen beginnen met 2 van dit soort artikelen per jaar. Wellicht kunt een klanttevredenheid onderzoek gecombineerd met benchmark gegevens of een trend rapport over uw vakgebied publiceren.
Dit soort artikelen genereren veel inbound links naar uw blog. Maakt u wat betreft de onderwerpen een verstandige keuze, dan zult u zich zeker onderscheiden van uw concurrenten en uw imago als kennis expert ondersteunen.
Tip: Publiceer vooraf een beurs in uw vakgebied. (er is dan meer aandacht voor uw onderwerp en misschien wordt u gevraagd te spreken. Lat het artikel begeleid gaan van een presentatie (in het blogartikel) Als laatste breng persberichten uit ter ondersteuning van uw artikel.
Hierbij gaat het om het aan uw blog toevoegen van grappige zaken, Het typische van dit soort posts is dat het de aandacht van de lezers trekt en dus traffic genereert, zowel naar uw blog, maar ook op bijvoorbeeld Twitter. Video's, cartoons en bepaalde beelden zijn de voorbeelden van grappige posts die helpen u te onderscheiden van andere bedrijven in uw branche die ook bloggen.
Doe scherpe uitspraken over het reilen en zeilen in uw branche of ten aanzien van uw vakgebied. Wees wel voorbereid op de reacties. Dit soort blogs werken vaak polariserend. Vaak verwerft u hiermee flink wat inbound links en commentaar (goed en slecht). Schrijf niet te veel van dit soort artikelen want dan verliest u het vertrouwen van uw lezers
Bron: HubSpot
Publiceert u al verschillende soorten blogs en heeft u tips of ervaringen op dit vlak, deel ze dan hieronder in het kopje comments
Er moet een nieuwe website komen. Een grote, uitdagende klus ligt op je bordje. Er moeten nieuwe..
Wanneer je in jouw markt samen met concurrerende bedrijven producten of diensten verkoopt die..
Je hebt gekozen, videomarketing it is! Nu moet je de juiste camera uitzoeken. Maar welke..