20x het nut van inbound marketing in cijfers
door: Driek Geurtsen
door: Driek Geurtsen
Steeds meer bedrijven zien het nut van inbound marketing in en zijn begonnen met het implementeren van het inbound gedachtegoed. En niet zonder reden, inbound marketing is in vergelijking met traditionele marketing een stuk kostenefficiënter op de lange termijn. In dit blog zetten we dit nog eens uiteen, onderbouwd met cijfers.
We kijken naar de cijfers vanuit de volgende perspectieven:
11. Bedrijven die inbound content platforms benutten en hun (potentiële) klanten persoonlijk content aanbieden, zien een toename van hun Sales Accepted Leads van 45%. (Kapost)
12. Bedrijven die lead management tools en oplossingen gebruiken zien gemiddeld een toename van 9,3% in verkopen. (CSO Insights)
13. 44% van de bedrijven die marketing automation software gebruiken heeft binnen 6 maanden zijn investeringen terugverdiend. 75% heeft dit binnen 12 maanden. (Groove Digital marketing)
14. Inbound marketing haalt per uitgegeven euro 3 keer meer leads binnen dan traditionele methodes. (Oracle)
15. Bedrijven die 15 blogs posts produceren per maand creëren gemiddeld 1200 nieuwe leads per maand. (State of Inbound)
16. Bedrijven die hun lead nurturing proces geautomatiseerd hebben zien binnen 6 á 9 maanden hun omzet toenemen met 10%. (HubSpot)
17. B2B-marketeers geven de hoogste prioriteit en wijden het grootste deel van hun tijd aan 3 types content: blogs, e-books en whitepapers. (Kapost)
18. 63% van de B2B-marketeers zijn van mening dat videomarketing effectief is voor hun bedrijf. (Toprank Marketing)
19. 44% van de B2B-marketeers heeft een inbound marketing strategie op papier staan. (Content marketing institute)
20. 67% van de B2B-bedrijven plaatst inbound marketing als een top 3 component van hun totale marketingstrategie. (Kapost)
Wil je ook aan de slag met inbound marketing? Dan is het belangrijk te weten wie de buyer persona's van jouw organisatie zijn. Ontdek alles over buyer persona's in ons gratis e-book!
Always Be Closing (ABC): een zin die wordt gebruikt om een oude, achterhaalde salesstrategie te..
Je hebt wekenlang hard gesport. Je was vaker in de sportschool te vinden dan thuis en je wasmand..
Hoe probeer je leads te genereren? Verstuur je nog e-mails naar potentiële klanten en wacht je..