Zorg voor succes met behulp van jouw strakke salesplan
De meesten van ons zijn geen planners. Met praten komen we een eind. Zonder een geschreven plan, blijft het gewoon praten. De kans is groot dat doelen niet of later worden gehaald. De verkoop is na verloop van tijd opgedroogd, omdat er geen plan met doelen is en een strakke aanpak.
Door het uit werken van je salesplan ervaar je de volgende voordelen:
- Een salesplan helpt je om al je beste ideeën te beschrijven en uit te voeren
- Met een salesplan houd je samen met jouw verkoopteam de koers vast, streef je naar hetzelfde doel en richt je je voortdurend op de juiste prioriteiten
- Je hebt een uitgangspunt om je omzet- en andere doelstellingen in stukken op te knippen. En per korte periode focus je je om die doelen te halen
- Je weet wat je nodig hebt aan in te zetten sales- en marketing middelen ter ondersteuning van de te verwezenlijken doelen
- Je volgt je vooruitgang op basis van de opgestelde KPI’s. Met je team optimaliseer je op basis daarvan de prestaties
- Met je plan inspireer en motiveer je de stakeholders en belanghebbenden