Inbound Blog | One4Marketing | The Inbound Company

Zet uw call to action nog slimmer in: twee unieke manieren

Geschreven door Driek Geurtsen | 17 november 2011

 

Plekken waar u uw call to actions een plek geeft zeer belangrijk

Bij leadgeneratie binnen uw Inbound Marketing strategie spelen call to actions een zeer grote rol. Minstens zo belangrijk zijn de plekken waar die call to actions op u website staan. Om kwalitatieve leads te genereren, is het essentieel dat call to actions op elke webpagina en onder elk blogartikel staan. Maar er zijn nog meer plekken voor call to actions. Wilt u weten waar?

 

Twee unieke manieren om een call to action te gebruiken

Onlangs beschreef HubSpot in het artikel '2 Unique ways to use a call to action' twee slimme manieren om een call to action te gebruiken. Hierbij is het idee dat de call to actions in het websitemenu worden geplaatst. In het hoofdmenu (1) en in het submenu (2)

 

Eigenlijk is het heel logisch: een websitemenu wordt nu eenmaal vaak aangeklikt, omdat u van hieruit navigeert en de webpagina's binnen de website bereikt. Het is dus slim om hier call to actions in te verwerken, omdat de kans groot is dat bezoekers ze zien en erop klikken.

 

1.      Call to actions in het hoofdmenu

Wanneer u een call to action in het hoofdmenu van de website plaatst, is het te allen tijde zichtbaar. Het is toegankelijk voor alle websitebezoekers en leent zich dus voor call to actions , die naar content verwijzen die voor een grote doelgroep interessant is. Voorbeelden van call to actions in het hoofdmenu zijn:

  • Gratis consult
  • Nu aanschaffen
  • Gratis probeerversie
  • Productrondleiding

 

2.      Call to actions in het submenu

Veel websites bevatten verschillende categorieën met elk een aparte pagina. Deze zogenaamde  sub pagina’s hebben elk weer een menu met links die specifiek zijn voor het onderdeel. Heeft u bijvoorbeeld een sub pagina met informatie en downloads, dan is dat de ideale plek om call to actions naar de aangeboden remarkable content te plaatsen. Hoewel die waarschijnlijk al op de pagina zelf staan, plaatst u die nu ook in het submenu:

  • Download E-books
  • Bekijk onze webinars
  • Download de 20 gratis tips
  • Download het stappenplan
  • Schrijf u in voor de nieuwsbrief

 

Call to actions als navigatiehulp

"Het doel is om bezoekers zo vroeg mogelijk tijdens het websitebezoek duidelijk te maken welke stappen van ze verwacht worden," aldus HubSpot. Websitebezoekers klikken vaak wat rond op zoek naar waardevolle informatie, naar content waar ze iets van kunnen leren. Door menu's in te zetten als navigatiehulp naar deze content, helpt u uw bezoekers een handje en vergroot u de kans dat ze deze content vinden. Voor u betekent: dat meer gekwalificeerde leads en dus meer kans op nieuwe klanten. Wil jij de kwaliteit van je leads verhogen? Download het e-book voor waardevolle tips.