HubSpot, de software die alle online marketingactiviteiten van ons en al onze klanten automatiseert, monitort, ondersteunt en optimaliseert, kwam dit jaar met een geweldige productupdate. HubSpot heeft namelijk een geïntegreerd CRM-systeem ontwikkeld. In HubSpot heb je nu de mogelijkheid om al je sales- en marketingactiviteiten in één oogopslag te zien en te coördineren.
Een goede samenwerking tussen marketing en sales is enorm belangrijk voor een goed bedrijfsresultaat. Sales en marketing werken samen aan het verkrijgen van nieuwe klanten. HubSpot ondersteunt dit proces nu volledig. De productupdate helpt om niet alleen de marketing, maar ook de sales op een inbound manier te doen.
In deze blog vertel ik uitgebreid over alle nieuwe functionaliteiten van het HubSpot CRM.
Afgelopen jaar deden wij onderzoek naar de status van Inbound Marketing bij ICT-bedrijven. Dit onderzoek is een jaar eerder ook uitgevoerd en er waren een paar opmerkelijke verschuivingen te zien. Opvallend was dat heel veel bedrijven het belang van social media inzien. 92% gebruikt social media voor hun organisatie. Toch wordt daar nog niet alles uitgehaald, aangezien veel bedrijven social media gebruiken om boodschappen te zenden i.p.v. de interactie aan te gaan.
Een ander opvallend resultaat was het stijgend aantal bedrijven dat blogt. Content marketing en Inbound Marketing zijn steeds populairder en het idee van kennisdelen wordt echt opgepakt door organisaties. In plaats van 32% bloggende bedrijven gaf afgelopen jaar 59% van de bedrijven aan te bloggen.
Wij delen graag onze kennis door middel van blogs en video's. Daarnaast schrijven we ook e-books voor meer diepgang op bepaalde onderwerpen en bieden we hulpmiddelen aan die je kunt gebruiken ter ondersteuning van een Inbound Marketingstrategie. Wij hebben op onze nieuwe website sinds september een aparte kennisbank-pagina waar al deze content beschikbaar is en gedownload kan worden. Dit is een van onze best bezochte pagina's. Afgelopen jaar is onze kennisbank ruim 5000 keer geraadpleegd. Wij werden daar enorm blij van! Het is leuk om te zien dat onze content gewaardeerd wordt en mensen helpt bij hun Inbound Marketing.
Wij zijn wel benieuwd of je onderwerpen gemist hebt of dat je graag eens iets zou willen weten over een bepaald onderwerp. Wij schrijven graag iets over een onderwerp naar keuze. Laat ons jouw onderwerp weten in een reactie.