De homepage, de product- en servicepagina en de ‘over ons’-pagina zijn de meest bezochte en de belangrijkste pagina’s van je website. In deze post wil ik je helpen bij het maken van een geweldige ‘over ons’-pagina.
We beginnen met het doel van de ‘over ons’-webpagina. Zoals de naam al laat zien, moet zo’n pagina uitleggen hoe jouw onderneming mensen kan helpen bij het oplossen van hun problemen.
De meeste bedrijven hebben het alleen maar over wat ze doen. Een goede ‘over ons’-pagina zou in de eerste plaats juist moeten uitleggen waarom het bedrijf bestaat. Bekijk Simon Sineks TED toespraak met de titel Golden Circle, om meer te leren over zijn theorie achter het waarom, hoe en wat.
In maximaal 150 woorden moet je uitleggen wat je onderneming doet, en waarom. Te veel tekst op de ‘over ons’-pagina werkt niet. In plaats van veel tekst over het ‘wat’ van je bedrijf, moet je linken naar je product- en servicepagina’s. Zo kun je veel beter laten zien wat je doet.
Het eerste doel van de pagina is dus uitleggen aan je bezoekers waarom jouw onderneming bestaat. Wat is nu je bijkomende doel? Dit kan variëren per bedrijf, maar er zijn wel wat algemene doelen te formuleren. Het bijkomende doel is dat bezoekers:
Met deze onderdelen wil je de aandacht van je bezoekers voor jouw onderneming zolang mogelijk vasthouden. Je kunt aanbevelen welke content (calls to action) ze zouden moeten downloaden, om een beter idee te krijgen van jouw mogelijkheden om hun problemen te helpen oplossen. Bij deze casussen baseer je je op bestaande problemen van je klanten.
Testimonials zijn belangrijk op je ‘over ons’-pagina. Je kunt één lovende testimonial plaatsen en van daar doorlinken naar je testimonial pagina of naar je casestudy’s. Onhoud daarbij dat je wilt dat je bezoekers op je website blijven en daar verder rondkijken. Het doel is niet dat ze alles op je ‘over ons’-pagina lezen.
Je wilt bezoekers ook uitnodigen om lid/deelnemer te worden van jouw community. Je wilt dat ze zich welkom voelen en je wilt uitleggen waarom zij op Twitter, LinkedIn of Facebook lid moeten worden van jouw bedrijf. Zorg ervoor dat je daarvoor een aantal zeer aantrekkelijke redenen hebt, en zorg voor een stimulans. Bijvoorbeeld: je geeft elke vrijdag via Twitter nieuwe content weg.
Bron: Hubspot, Mark Kilens