De periode waarin je je moet gaan focussen op het schrijven van je marketingplan voor 2018 komt er weer aan. Dit jaar wil je het anders gaan doen; dit jaar wil je beginnen met Inbound Marketing. Als CMO sta je te popelen, maar je baas en de rest van het MT is nog best terughoudend. Hoe ga je ervoor zorgen dat jij toch budget krijgt om met Inbound aan de slag te gaan? Of beter gezegd; hoe zorg je ervoor dat het huidige budget verschoven mag worden van de traditionele, outbound kanalen naar inbound kanalen?
In dit blog geef ik je 7 statistieken die je zullen helpen bij het overtuigen van je baas.
... zijn organische resultaten, dus geen betaalde advertenties. Hoe kom je nou hoog in die organische zoekresultaten te staan? Nou precies: door te bloggen, of beter gezegd - door waardevolle content te publiceren! Dat kan natuurlijk in de vorm van een blog, maar dat kan ook door bijvoorbeeld een goede FAQ of een e-book waarin je oplossingen geeft voor het probleem waar jouw potentiële klanten dagelijks mee worstelen.
Goed bezig! Bedrijven die hieraan voldoen, zien dat gemiddeld hun verkeer toeneemt met 185%. Beginnen met social media is gratis, maar als je er tijd en arbeid in investeert, kan het een enorm effect hebben.
Dit zijn ook nog eens leads van hoge kwaliteit. Een goed geïmplementeerde inbound marketingstrategie zorgt ervoor dat je jouw potentiële klanten helpt precies op dat gebied waar hun vragen en interesses liggen.
... zien dat zij gemiddeld 2,5x (250%) meer leads genereren dan bedrijven met website van minder 50 pagina’s. Zoiets als te veel waardevolle content bestaat niet. Dat is alsof je zegt dat je teveel geld hebt. Hoe meer unieke pagina’s met waardevolle informatie die antwoord geeft op de vragen van je potentiele klanten, hoe beter.
... genereren gemiddeld al 70% meer leads dan de bedrijven die dat niet doen. Wij adviseren onze klanten om te streven naar ten minste 2 blogs per week. Moet je eens nagaan wat dat wel niet zou kunnen doen met je stijging in nieuwe leads…
... liggen 61% lager dan de kosten van een outbound lead. Een inbound marketing strategie leidt dus niet alleen tot meer en betere leads, maar het wordt hierdoor ook nog eens goedkoper. In 2012 lagen de gemiddelde kosten van een outbound marketing lead op $346 (volgens onderzoek van HubSpot), de gemiddelde kosten van een inbound lead lagen op $135.
En 9% van zijn budget. De reden dat de gemiddelde kosten per lead bij inbound marketing zo laag liggen, is omdat je minder/geen geld uit hoeft te geven aan dure advertenties en commercials.
Mocht het je gelukt zijn om je MT een stukje minder sceptisch te maken, met behulp van deze statistieken. Laat het me dan weten. Moet je wat meer uit de kast trekken? Bereken dan je marketing ROI met onze tool!