Inbound Blog | One4Marketing | The Inbound Company

9 manieren waarop u uw email marketing de nek om draait

Geschreven door Driek Geurtsen | 26 juni 2013

‘Creating marketing people love’, zo luidt de slogan van HubSpot; marketing uitvoeren op zo’n manier dat mensen ervan gaan houden. Er zijn meerdere manieren waarmee u ervoor zorgt dat mensen van uw merk gaan houden, bijvoorbeeld met het delen van waardevolle content.

 

Maar er zijn ook meerdere manier om er voor te zorgen dat mensen juist niet van een merk gaan houden. Bijvoorbeeld door slechte producten te leveren, een onbereikbare klantenservice of een marketingafdeling die irriteert. In dit blog ga ik in op de laatste; irriterende marketing. (waarschuwing: dit blog staat bomvol sarcasme.)

 

Dit blog is onderdeel van een serie van vier. Blogs die volgen op dit onderwerp zijn:

  • 9 manieren om uw social media marketing naar de knoppen te helpen
  • 9 manieren waarmee u uw blog kapot maakt
  • 9 manieren om uw websitebezoekers te irriteren

 

Deze week bespreek ik negen manieren waarmee u uw email marketing de nek om draait en ervoor zorgt dat u de ontvangers irriteert.

 

 

Email uw leads op willekeurige momenten

Stuur uw leads pas een email op het moment dat ze u volledig zijn vergeten. Wacht in ieder geval een paar maanden, of beter nog, een jaar. Stuur zeker geen email kort nadat de lead zich geregistreerd heeft.

 

Maak het uitschrijven nagenoeg onmogelijk

Het is het beste als de ontvangers van uw emails een vergrootglas nodig hebben om de link te vinden waarmee zij zich kunnen uitschrijven.  Als het één van uw contacten toch gelukt is om link aan te klikken, zorg er dan voor dat er een ingewikkelde procedure volgt met veel invulformulieren, lastige vragen en minstens drie keer de vraag of ze wel zeker weten dat ze zich willen schrijven.

 

Stuur elke dag een email

De beste frequentie om een email te versturen? Iedere dag, toch? Stel je voor, misschien denken uw leads anders wel dat u ze vergeten bent.

 

Verstuur irrelevante content met uw emails

Negeer de soorten content die uw leads eerder van u gedownload hebben. Negeer in welk stadium van de aankoopcyclus ze zich bevinden. Bekijk in ieder niet of ze de content die u ze stuurt al eerder hebben ontvangen. Dat maakt het allemaal veel te ingewikkeld.

 

Segmenteer niks

Stuur al uw contacten precies dezelfde email. Iedereen is hetzelfde. Zorg er dus voor dat iedereen het zelfde stuk net-niet relevante content krijgt. Segmentatie maakt niks uit.

 

Stuur uw emails naar iedereen

Zorg dat iedereen uw emails ontvangt. Niet alleen de mensen die dit aangegeven hebben, maar echt iedereen. Heeft u het email adres van uw buurman? Mooi! Hij is vast geïnteresseerd in uw nieuwe cloud-oplossing.

 

Koop een emaillijst

Koop een mooie lijst met emailadressen. Het geeft niet dat u de personen die op de lijst staan niet  kent of dat ze geen enkele binding hebben met uw bedrijf. Iedereen moet toch weten van uw geweldige oplossing?

 

Specifieke inschrijvingen bestaan niet

Geweldig, iemand heeft zich eindelijk opgegeven voor de maandelijkse nieuwsbrief! Dan wil hij vast ook de wekelijkse nieuwsbrief ontvangen en een email krijgen voor elk nieuw blog.

 

Negeer uitschrijvingen

Heeft iemand zich uitgeschreven? Boeien! Seth Godin was helemaal niet sarcastisch toen hij zei: “I am a marketer, I have money. That gives me the power to interrupt you!”  Jij hebt hun emailadres toch gekocht? Dan geeft je dat het recht om ze emails te sturen, ook al hebben ze zich uitgeschreven.

 

Met deze tips moet het u zeker lukken om uw emailmarketing kapot te maken en de laatste stukjes waardering die sommigen nog voor uw onderneming hadden weg te halen. Niet overtuigd? Doet u marketing liever op een andere manier? Lees dan ons ebook!