Een goede blogtitel...
Een paar voorbeelden van aantrekkelijke titels:
“Leads generen in 10 seconden. Het geheim van de homepage.”
“10 sprankelende marketingtrends in 2013: uw bedrijf in een nieuw jasje.”
“Inbound Marketing voor beginners. De beste tips voor u!”
Deze drie titels hebben een paar dingen gemeen.
Wat ook goede titels zijn, zijn titels waaruit direct blijkt dat mensen er iets aan hebben. Het zijn eigenlijk korte handleidingen en tips. Voorbeelden hiervan zijn:
Deze titels geven meteen aan wat de lezer aan het artikel heeft. Bovendien zult u met deze titels hoogwaardige bezoekers genereren die op een zoekmachine bewust naar dit onderwerp gezocht hebben en zo op uw blog terecht zijn gekomen.
Tot slot, titels waarin een vraag wordt gesteld, werken ook effectief. Dit valt onder long tail SEO. Long tail SEO is minder bekend, maar toch een zeer krachtige techniek voor het opbouwen van zoekresultaten. Onderzoek laat zien dat meerdere trefwoorden samen makkelijker te ranken zijn, meer bezoekers binnen brengen en meer bezoekers tot klanten maken dan korte trefwoorden bestaande uit maximaal 2 woorden. Een voorbeeld van long tail SEO is het stellen van een vraag in de titel van een blog. Hierbij kunt u denken aan:
“Hoe krijg ik mijn medewerkers aan het bloggen?”
“Wat is het nut van Inbound Marketing?”
“Hoe kan ik mijn zoekresultaten optimaliseren?”
Dit zijn vaak vragen die mensen snel op zoekmachines intypen omdat ze op zoek zijn naar een antwoord op hun vraag. Als deze vraag ook direct de titel is van het desbetreffende artikel, zal het hoger in de zoekmachine verschijnen. Het is dan ook de bedoeling dat u na het stellen van zo’n vraag in de titel, ook de oplossing ervan behandelt in de blogpost.