“Marketers regularly talk to us about their goals, and for many it boils down to one major theme: generating leads, and ultimately driving purchases.” Mitali Pattnaik, Product Manager at Twitter.
Zo opende Mitali Pattnaik, Twitter’s Product Manager, de post die hij op 22 mei de wereld in stuurde. Met deze gedachte in haar achterhoofd ontwikkelde Twitter Advertising namelijk de nieuwe Lead Generation Card, een interactieve, uitklapbare promotietweet die conversie ‘in the spur of the moment’ mogelijk maakt.
Geavanceerde Promoted Tweets voor meer conversie van leads
De tool ligt in het verlengde van de bestaande Promoted Tweets. Deze tweets functioneren vooral als tools om een lopende actie of een nieuw product in de sociale media markt te zetten. Helaas leidt de constante stormvloed aan tweets in de Twitter stream van uw leads hen vaak af, waardoor zij meestal niet converteerden via de landingspagina die bij de tweet aansloot.
Door de toevoeging van de Lead Generation Card converteert een lead direct binnen de tweet. Hierdoor hoopt Twitter dat leads kostbare promoties minder snel aan de kant schuiven, wat de aantrekkingskracht van adverteerders versterkt.
Submit and that’s it
Klikken, uitklappen en ‘submitten’. Dat zijn de ingrediënten van de Lead Generation Card. Het conversieproces werkt in de volgende 3 stappen:
- Een twitteraar ziet een afbeelding van een aantrekkelijk aanbod in zijn stream verschijnen. Nieuwsgierig ‘pakt’ hij deze uit door op ‘promotie weergeven’ te klikken.
- Overtuigt de extra informatie over het bedrijf en product de lead van zijn toegevoegde waarde? Dan laat de lead zijn gegevens achter door simpelweg te ‘submitten’ via de Call To Action button, waarvan de tekst door de adverteerder zelf te bepalen is (zoals ‘Sign up and save’ in de afbeelding).
- Na toestemming van de lead, ontvangt de adverteerder automatisch de gegevens die de gepersonaliseerde advertentie aangeeft (naam, twitter account en e-mailadres). Hiermee komt de lead een stapje verder in de marketing funnel.
Door de lancering van de Lead Generation Card hoeven Twitter marketeers hun leads dus niet meer te vermoeien met het invullen van formulieren op landingspagina's en op deze manier stimuleert dit nieuwe concept de lead conversie. De nieuwe functie is uiteraard ook geschikt voor mobile marketing, waar Twitter volgens een artikel op de site van het AD al meer dan de helft van zijn advertentieinkomsten mee bijeen sprokkelt. Met de Lead Generation Card bieden zij bedrijven dus een nieuw handvat om doelen met betrekking tot meer lead conversie te realiseren.
Twitter Cards geïntegreerd in Hubspot’s huidige marketingsoftware
Hubspot is er natuurlijk als de kippen bij als het gaat om innovatie in social media marketing. Zij publiceerden daarom nog dezelfde dag een blogpost waarin zij uitleggen hoe marketeers een Lead Generation Card creëren in Hubspot in 5 stappen:
- Om gegevens van de Lead Generation Cards te verkrijgen, moet u deze integreren in uw Hubspot software (of ander CRM systeem), zodat de gegevens automatisch in dit systeem terecht komen. Erg belangrijk dus voor het meetproces wat plaatsvindt na de plaatsing van uw advertentie. Wacht hier wel mee tot uw resultaten significant zijn.
- Door van Twitter Ads naar Advertising te klikken, komt u via Advertising bij de optie 'Cards' terecht, waar u nieuwe Lead Generation Cards samenstelt. In dit menu kunt u al uw creativiteit op de verschillende componenten van de card loslaten.
- Uw afbeelding, content en Call To Action vult u geheel naar eigen wensen in. Voor uw visuele magneet beperkt de grootte zich tot 1GB, maar verder is binnen een breedte van minimaal 600px iedere invulling mogelijk. Deze afbeelding moet aanzetten tot het uitklappen van de complete promotie, die leidt naar uw exclusieve waardetoevoegende content. Zet de 80 beschikbare karakters dus optimaal in met de eigenschappen van een overtuigende blogtitel in uw achterhoofd. Als kers op de taart sluit u af met een spetterende Call To Action die uw leads verleidt tot conversie. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld een activerend werkwoord.
- Nu volgen enkele technische instellingen, zoals het instellen van URL's die overeen komen met de integratie van uw CRM systeem. Om geen problemen met Privacy te veroorzaken, voegt u in deze stap ook de Privacy Policy link toe, die verplicht is voor elke Lead Generation Card. Ook past u hier eventueel de informatie labels van de leadgegevens aan, die in uw eigen systeem soms verschillen van die van Twitter (denk aan e-mail en e-mail adres).
- De Lead Generation Card is nu klaar voor promotie. Zoals u hierboven zag, was de advertentie van Priceline.com uitgelicht. Door een Promoted Tweet campagne te starten, komt uw advertentie bovenaan in de Twitter stream van uw volgers te staan en zo boost u de zichtbaarheid van de tweet.
Twitter wil de Lead Generation Cards in de nabije toekomst ook voor middel- en klein bedrijven toegankelijk maken, maar tot nu toe kregen alleen ‘grote’ klanten van Twitter Advertising toestemming om de nieuwe dienst te testen.
Hoe schat u de kans op meer lead conversie met behulp van de Lead Generation Card? Laat uw mening over Twitter Advertising horen: wij zijn benieuwd naar uw bevindingen.