Nu de eerste sneeuwvlokken van 2013 weer zijn gevallen, kruipen de meeste mensen het liefst weer terug in bed. Uw website dreigt misschien ook wel in slaap te sukkelen. Langzaam worden zijn ogen zwaar…
Stop! Tijd voor een wake-up call! Uw website was misschien even aan uw aandacht ontglipt, maar nu moet hij er toch echt aan een opfrisbeurt geloven. In 2013 ligt concurrentie meer dan ooit op de loer en daarom moet uw website nu gaan stralen en opvallen. Hoogste tijd om even op te frissen dus en meer webtraffic te generen. Ook al is het nog zo koud buiten.
Potentiële leads zoeken naar oplossingen. Wanneer zij op uw website belanden, moeten zij de oplossing voor hun probleem meteen kunnen vinden. Zorg dus voor een gestructureerde lay-out waarmee uw webtraffic uit de voeten kunnen en meteen lezen wie u bent en wat u hen te bieden heeft. Deze structuur is des te belangrijker om uw website voor mobiele zoekers toegankelijk te maken. Hoe kleiner het scherm, hoe lastiger een ingewikkelde lay-out te verwerken is.
Met een stralende en strakke website moedigt u de leads aan om bij u te blijven hangen en op onderzoek uit te gaan. Maak de queeste gemakkelijk en kies voor Call to Actions, die uw leads direct naar uw verborgen schatten op uw landingspagina's leiden. Hier kunnen zij aangeven of zij nog verder van uw diensten willen profiteren, bijvoorbeeld door het downloaden van een e-book of in een verder stadium een ROI calculatie of assessment. Wanneer zij met een tevreden gevoel uiteindelijk met tegenzin op het kruisje klikken, dan weet u dat dit bezoek niet het laatste is geweest… Bovendien is een tevreden lead de beste (mond-tot-mond) reclame!
Een goede sitemap navigeert uw lead door uw website als een kompas een schipper aanstuurt op de zee. Uw webtraffic waardeert hier “sense and simplicity”. Beperk u dus tot de hoofdstructuur en overlaadt hen niet met allerlei subpagina’s. Home, Over ons, Diensten en Contact met enkele uitbreiding volstaat al voor een degelijke sitemap. Een pagina met veel content? Gebruik dan voor deze pagina een aparte navigatiebalk. Daarnaast kan uw webdesigner waarschijnlijk honderduit vertellen over wat visueel aantrekkelijk is en wat niet. Probeer naar hem toe duidelijk te verwoorden wat u in gedachten heeft (vergeet de kernwaarden “sense en simplicity” niet!) en uw website zal stralen als een diamant.
Ook voor het onwerp van uw website huisstijl instrueert u uw webdesigner het best door hem te inspireren met voorbeelden van stijlen die u aanspreken. Vergeet niet uw voorkeuren te specificeren, dan komt u niet voor verrassingen te staan. Het is hetzelfde als het kiezen van een kleur voor uw slaapkamermuur: u gaat ermee naar bed en u staat er weer mee op, dus zorg dat ook uw websitedesign uw goede ochtendhumeur niet verpest!
Wanneer u uw website zonder Search Engine Optimization (SEO) de lucht instuurt, zal deze snel weer aan de grond staan. Een succesvolle vlucht maakt u alleen met verleidelijke content als cabin crew. Wanneer zoekmachine bots uw content waarderen, dan betekent actueel en relevant, stijgt uw website langzaam op en komt op de eerste pagina zoekresultaten van Google. Door uw pagina’s up-to-date te houden en regelmatig nieuwe content te posten met relevante keywords, krijgt u meer waardering. Wanneer deze content ook nog eens exclusief is en veel wordt gedeeld met behulp van links naar uw website, zullen deze bots u op het erepodium plaatsen en uw website zal in een van de bovenste zoekresultaten verschijnen.
Leer met deze inleiding op Leadgeneratie hoe u succesvol leads genereert.
|