Inbound Blog | One4Marketing | The Inbound Company

Do it the Inbound way: Inbound Marketing voor startende ondernemers

Geschreven door One4marketing | 09 oktober 2012

Innovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. When Apple came up with the Mac, IBM was spending at least 100 times more on R&D. It’s not about money. It’s about the people you have, how you’re led, and how much you get it.

- Steve Jobs in Fortune, November 1998) van PRDaily -

Met één creatief idee marktleider op innovatief gebied worden. Het overkwam Apple. En ook Steve Jobs, postuum nog steeds het boegbeeld van Apple, weet met deze quote vele startende ondernemers en kleine bedrijven vandaag de dag nog te inspireren.

Als startende ondernemer behoort het ontwikkelen en actief bijhouden van uw netwerk tot de uw dagelijkse prioriteiten: u gelooft namelijk in de potentie van uw idee, toch?

Bent u klaar om een vliegende start te maken met uw marketing strategie?

Voor startende ondernemers met een beperkt budget is Inbound Marketing de perfecte strategie. Dit jaar zagen bedrijven met een Inbound Marketing strategie de kosten per lead met 61% dalen in vergelijking tot bedrijven met een Outbound Marketing strategie (Hubspot, The State of Inbound Marketing 2012). Reden genoeg dus om ook in uw bedrijf deze marketing strategie te implementeren. Maar dan moet u de kneepjes van het vak wel in de vingers hebben. Toch zullen veel startende ondernemers zich niet laten verleiden Inbound Marketing uit te besteden.

 

Af en toe een blogartikeltje schrijven en een Facebook-pagina bijhouden is toch peanuts?

 

Dat had u gedacht!

Een (online) reputatie hooghouden is geen kwestie van een paar minuutjes werk. Blogs & social media, SEO, E-mail marketing, leadgeneratie en leadmanagement zullen een groot deel van uw tijd opslokken. Inbound Marketing staat gelijk aan intensieve webactiviteit: serious business dus.

De Inbound Marketeer als adviseur: doelen en voordelen

Inbound Marketing voor startende ondernemers dient de volgende doelen

  • Genereren van traffic naar uw website
  • Deze mensen interesseren en betrekken bij uw merk voor het opbouwen van een waardevolle relatie
  • Converteren tot (terugkerende en tevreden) sales

Deze doelen vereisen veel kennis en tools voor weboptimalisatie en het bevorderen van uw klantbeleving. Om nog maar te zwijgen over het converteren naar sales lead, of Customer Relationship Management.  Even een aantal voordelen op een rijtje:

De Inbound Marketeer als analyst: monitoren en aanpassen

Onderzoek doen naar het succes van uw Inbound Marketing strategie geeft u veel nieuwe inzichten voor verbetering. Verschillende tools verstrekken ontzettend veel informatie over bezoekers, conversion rates, et cetera. Welke informatie waardevol is en hoe u deze moet interpreteren is echter geen eitje. Inbound Marketing adviseurs kunnen u hierin altijd te hulp schieten. En weet u wel welke tools u het beste kunt gebruiken? Of komt u niet verder dan Google Analytics? Het updaten van deze tools en kennis kost ook enige investering in zowel tijd als geld.

Alle voordelen op een rijtje

  • Wanneer u het opzetten (en onderhouden) van deze marketingstrategie uit handen geeft, kan het u zoveel tijd (en uiteindelijk geld) schelen! U vertrouwt uw geldzaken toch ook liever toe aan een accountant? Hoe langer u zelf bezig bent met het uitvogelen van allerlei soorten tactieken, hoe meer kans u uw concurrentie geeft om leads van u weg te snoepen;
  • Inbound Marketeers gebruiken alleen de beste en meest geavanceerde tools om uw resultaten te meten en te verbeteren. U bent voorzien van de meest actuele updates en hoe de resultaten die zij geven geïnterpreteerd moeten worden;
  • De content die u produceert wordt ook echt gezien, omdat uw Inbound Marketeer zorgt dat het gevonden wordt. Uw aanwezigheid en expertise op het web stijgt door de constante creatie van deze content. Aan u de taak om uw concurrentie te slim af te zijn.

Kortom, de Inbound Marketeer kan voor u adviseren, analyseren en aanpassen. Aan de vijf tips van Richard Branson voegen wij er graag nog een zesde aan toe: Get your company started with Inbound Marketing!

 

Bron: Impactbnd

Overweegt u Inbound Marketing advies als startende ondernemer? Wij horen uw mening graag!