Innovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. When Apple came up with the Mac, IBM was spending at least 100 times more on R&D. It’s not about money. It’s about the people you have, how you’re led, and how much you get it.
- Steve Jobs in Fortune, November 1998) van PRDaily -
Als startende ondernemer behoort het ontwikkelen en actief bijhouden van uw netwerk tot de uw dagelijkse prioriteiten: u gelooft namelijk in de potentie van uw idee, toch?
Voor startende ondernemers met een beperkt budget is Inbound Marketing de perfecte strategie. Dit jaar zagen bedrijven met een Inbound Marketing strategie de kosten per lead met 61% dalen in vergelijking tot bedrijven met een Outbound Marketing strategie (Hubspot, The State of Inbound Marketing 2012). Reden genoeg dus om ook in uw bedrijf deze marketing strategie te implementeren. Maar dan moet u de kneepjes van het vak wel in de vingers hebben. Toch zullen veel startende ondernemers zich niet laten verleiden Inbound Marketing uit te besteden.
Een (online) reputatie hooghouden is geen kwestie van een paar minuutjes werk. Blogs & social media, SEO, E-mail marketing, leadgeneratie en leadmanagement zullen een groot deel van uw tijd opslokken. Inbound Marketing staat gelijk aan intensieve webactiviteit: serious business dus.
Inbound Marketing voor startende ondernemers dient de volgende doelen
Deze doelen vereisen veel kennis en tools voor weboptimalisatie en het bevorderen van uw klantbeleving. Om nog maar te zwijgen over het converteren naar sales lead, of Customer Relationship Management. Even een aantal voordelen op een rijtje:
Onderzoek doen naar het succes van uw Inbound Marketing strategie geeft u veel nieuwe inzichten voor verbetering. Verschillende tools verstrekken ontzettend veel informatie over bezoekers, conversion rates, et cetera. Welke informatie waardevol is en hoe u deze moet interpreteren is echter geen eitje. Inbound Marketing adviseurs kunnen u hierin altijd te hulp schieten. En weet u wel welke tools u het beste kunt gebruiken? Of komt u niet verder dan Google Analytics? Het updaten van deze tools en kennis kost ook enige investering in zowel tijd als geld.
Kortom, de Inbound Marketeer kan voor u adviseren, analyseren en aanpassen. Aan de vijf tips van Richard Branson voegen wij er graag nog een zesde aan toe: Get your company started with Inbound Marketing!
Bron: Impactbnd