Inbound Blog | One4Marketing | The Inbound Company

Hoe u met lead nurturing uw leads ‘warm’ houdt: 4 emailmarketing tips

Geschreven door One4marketing | 18 september 2012

Bent u in de zomerperiode ook verslaafd geraakt aan leadgeneratie? Kunt u zichzelf met gepaste trots een fanatiek blogger noemen en bruisen uw social media pagina's van engagement? Gefeliciteerd! U zit al op de goede weg naar Inbound Marketing professional. Maar u gaat die hard-to-get lead toch niet laten zitten, wanneer u hem eenmaal binnen hebt gehaald?!

Nu de temperatuur weer daalt, wordt het tijd om uw klanten ‘warm’ te houden, in de marketingwereld beter bekend als lead nurturing. Leadgeneratie steelt echter vaak de meeste aandacht van marketeers en daarom staat het warm houden van de contacten vaak als een muurbloempje in een hoekje. Volgens een online survey van Direct Marketing Association/Winterberry Group “Quarterly Business Review”  besteden marketeers meer dan de helft, namelijk 61,7% van hun marketing budget aan leadgeneratie. Maar wanneer leads echter een product bij u consumeren, gaat er een wereld van mogelijkheden voor u open om de lead nog meer producten aan te bieden. Een van de uitgelezen strategieën hiervoor heet e-mail marketing.

Het e-mail geraamte als voorwaarde voor spetterende Click Through Rates

Helaas staat e-mailmarketing vaak onderaan de lijst met prioriteiten en schiet een strategisch design er vaak bij in. Lees daarom deze essentiële tips, want een goed design kan uw Click Through Rates laten exploderen!

I.                   Check uw afbeeldingen

De opbouw van een e-mail beïnvloedt de perceptie van de ontvanger in grote mate. U kijkt toch ook raar op als u een hand met zes vingers op tv ziet of iemand met drie ogen? De invulling bepaalt dus uw Click Through Rates.  Vooral bij het plaatsen van afbeeldingen worden vaak onnodige fouten gemaakt. De afbeelding figureert als aandachtstrekker en is daarmee in e-mail marketing het grootste goed. Besteed daarom eens aandacht aan de volgende criteria:

  • Voeg een duidelijke Call To Action in en test of de links naar uw landingspagina werken.
  • Zorg dat de afbeelding ook op een mobiel scherm duidelijk te zien is en aan te klikken. Veel e-mails worden op smartphones geopend en deze schermen zijn beduidend kleiner dan computerschermen. Niet onbelangrijk om in te calculeren bij uw design is dus dat de afbeelding groot genoeg is om de CTA te kunnen lezen en om deze aan te klikken op Touch screen.

Helaas schermt de inbox visuele content vaak uit veiligheidsoverwegingen af. Plaats daarom altijd tekst boven het plaatje en vul daarnaast een aantrekkelijke alt tekst in. Zo kan u alsnog mensen informeren en CTR’s genereren. Kijk maar eens naar deze prachtige infographic van Litmus.com.

II.                Vergeet verschillende kolommen en velden

Als online marketeer klinkt het u misschien onnatuurlijk in de oren, maar teveel kolommen en velden zijn voor e-mails not done. De informatie die men in een eenduidig design presenteert, komt het beste uit de bus op allerlei soorten apparaten. Kolommen en velden dreigen namelijk snel te verschuiven en hiermee verliest u leesbaarheid.

III.             Vermijd video’s in uw e-mail

Ondanks dat de technologie het toelaat, raden wij het af video’s in te sluiten in uw e-mail. U dringt zichzelf te veel op en geeft e-mail ontvangers niet de kans zelf te kiezen voor deze informatie. Verleid de ontvanger dus met een Call To Action en laat hen ‘landen’ op uw webpagina. Zo  verkleint u tevens de kans op een lange laadtijd, een van de toppers in de lijst van irritaties op het web.      

 

IV.              Verleen voorrang aan uw social media links

De term Call to Engagement wint steeds meer terrein in de online marketing. Links naar social media pagina’s tonen de e-mail ontvanger de mogelijkheden hun stem te laten horen, u ontwikkelingen als bedrijf te volgen en deel te nemen aan interacties tussen bedrijf en consument. Maak dus ruimte voor de promotie van uw social media links. Als voorbeeld hieronder een schitterende Call To Engagement van B2C bedrijf Topshop.

 

Wij denken dat de ware fashionista deze kans niet laat liggen! Topshop besteedt dus veel ruimte aan social media en plaatst deze links niet tussen de standaard ‘unsubscribe’ en ‘ contact customer services’ links.

Hoe verhoogt u de Click Through Rates van uw e-mail marketing?

 

 

Bron: BtoB Online