“Content is king”, roepen veel Inbound Marketeers. Maar eigenlijk doet de hele blog pagina ertoe. Een doorgewinterde SEO-specialist weet waarschijnlijk al waar ik op doel: relevante links zorgen ervoor dat u beter gevonden wordt. Naast links in de content van uw blog raad ik u daarom aan ook relevante links in uw blogroll te plaatsen. Dit is de balk die naast u blog content verschijnt en die de links aanduidt die u adviseert. Een aantal tips:
Wanneer een potentiële lead met plezier uw blog heeft gelezen, kunt u hem via uw blogroll uitnodigen om nog verdere actie te ondernemen. Bijvoorbeeld door uw Facebook Timeline te bekijken om meer te weten te komen over de geschiedenis van uw bedrijf en uw manier van storytelling.
Waar terugkomende lezers ook vaak voor kiezen is inschrijving voor uw nieuwsbrief om uw blog te gaan volgen. Ze worden dan gemakkelijker op de hoogte gebracht van nieuwe posts. Om alle updates van uw blog pagina te ontvangen gebruikt een lezer ook vaak de
De hedendaagse surfer houdt van actuele informatie en door uw laatst geschreven blogs te plaatsen, kan u hen met trots laten zien dat u regelmatig nieuwe content beschikbaar stelt.
Een reactie staat voor interactie met en engagement van uw lezers. Wellicht vinden uw potentiële leads het interessant om de discussies te lezen die u voert met uw lezers. Dit getuigt ook van een bepaalde expertise en thought leadership. Een zichtbare en actieve lezersgroep zorgt daarom geheid voor meer traffic op uw blog.
Sommige lezers zoeken naar informatie of tips over een specifiek onderwerp. Door de tags die u onderaan uw blog plaatst als links in uw blogroll te zetten, kunt u daarmee een lezer de blogs over het specifieke onderwerp laten vinden.
Uw relaties en connecties online onderhouden, doet u door als bedrijven onderling elkaar een helpende hand te bieden! Bovendien profiteert u hiervan wat SEO betreft. Uw website stijgt namelijk in de ratings van Google als andere websites naar u verwijzen, wat ook vaak gebeurd als u dat bij hen doet. Gelijk oversteken dus. Door een relevante en professionele blog toe te voegen houdt u het belangrijkste Inbound Marketing doel voor ogen, namelijk kennis delen. Link building doet daar zeker aan mee!
Uiteraard bevatten alle sites waar deze links naar verwijzen relevante content die op een of andere manier betrekking hebben op uw branche of onderneming. Ga niet in het wilde weg adverteren, maar wees kritisch bij de selectie van deze links. Uw trouwe lezers bezitten waarschijnlijk dezelfde interesses als u, dus speel daar op in.
Blogs vinden die relevant zijn in uw branche wordt mogelijk gemaakt door Technorati en Google Blogsearch. Ook vindt u hier informatie over de populariteit van de sites. Bekijk ook eens het Blog Rating System van Technorati. Analyseer vervolgens de hoeveelheid traffic op de site:
- Let goed op de actualiteit van de laatste posts;
- Door naar de hoeveelheid comments te kijken beoordeelt u hoe actief het traffic van de website is;
- Als andere bedrijven adverteren op de blog, betekent dit dat de blog veel wordt bekeken.
Zo. Nu u de ideale blogroll heeft gecreëerd, it's time for some action. Start met het beoordelen en reageren op de blogs in uw blogroll en wordt een thought leader! Wanneer mensen zich in uw manier van denken kunnen vinden, zullen zij uw blog gaan volgen. Spread the word!