“Whether you think you can,
Or think you can’t,
You’re right”
Henry Ford
Nu ben ik niet zo thuis in de autobusiness, maar ik kan niet ontkennen dat meneer Ford hier een punt heeft. Wilt u de status van thought leader bereiken dan zult u een krachtige mentaliteit moeten hebben: It’s all about thinking outside the box. Maar hoe doet u dat nu, ‘outside the box’ denken? En hoe vertaalt dit zich in een succesvolle leadgeneratie?
Vergroot uw perspectief met onderstaande tips, en ontdek
Hoe ook bestaande klanten kunnen bijdragen aan uw
leadgeneratie én leadconversie.
Hoe u met interessante content en awards de status van thought leader kunt bereiken.
Hoe events kunnen bijdragen aan uw marketingproces.
Hoe uw sociale netwerk als marketingwapen kan functioneren.
Zelfs bestaande klanten kunnen bijdragen aan uw leadgeneratie! Door het plaatsen van testimonials en case studies kunnen zij het promotiewerk deels van u overnemen. Want laten we eerlijk zijn: de boodschap dat uw product van geweldige kwaliteit is komt geloofwaardiger over als deze in geuren en kleuren door een klant wordt verteld.
Behalve leadgeneratie hebben testimonials en case studies nog een ander positief aspect: de lezers zijn vaak namelijk al leads die al ver in het aankoopproces zijn. Behalve leadgeneratie vindt er dus vaak ook nog eens leadconversie plaats.
Het plaatsen van uw presentatiedia’s is een fantastische manier om waardevolle content te delen. Als iemand uw content interessant vindt, zal deze u namelijk gaan als thought leader. Maar dan, deze persoon wilt meer weten over uw organisatie, maar de CTA naar uw website ontbreekt. Zonde! Want juist deze extra slide met een CTA is een effectieve manier om leads te genereren. Plaats daarom op elke laatste dia een CTA naar een relevante landing page. Succes gegarandeerd!
We leven nu eenmaal in een bescheiden landje waar patserigheid niet altijd wordt gewaardeerd. Echter mag u best een beetje pronken met uw (bescheiden) altaartje van awards. Sterker nog: een speciale pagina wijden aan uw gewonnen awards is zeker geen slecht idee. U mag trots zijn op de prestaties die uw bedrijf heeft geleverd, en u kunt zich voorstellen dat u bij de klant in geloofwaardigheid omhoog schiet.
Vergeet ook hier niet om een CTA op de pagina te plaatsen. Zo zichtbaar en zo opvallend mogelijk! Een CTA is voor de lead (in spé) een gemakkelijke manier om meer te weten over uw website. Voor u is het een gemakkelijke manier om leads te generen.
Organiseert u binnenkort een event? Heel goed, op deze manier proposeert u zichzelf als thought leader. Er valt echter nog veel meer uit een event te halen. Het is namelijk de perfecte gelegenheid om leads te genereren.
Veleid het publiek naar uw event te komen met een aantrekkelijke webpagina. Deze eventpagina omvat niet alleen informatie over het event opzich, maar ook een duidelijke CTA naar de registratiepagina: het is immers natuurlijk wel de bedoeling dat men zich registreert voor uw event. Na de registratie kunt u een bevestigingsmail sturen met nog wat extra’s, namelijk: de referentie naar leuke aanbiedingen en interessante content op uw website!
Werkt u in de PR? Of bent u van nature een geboren netwerker? Dan kunt u goed gebruik maken van deze strategie. In feite kunnen alle mensen in uw netwerkkliek (of u het nu heeft over journalistiek, zakenpartners, of vrienden) functioneren als leadgeneratoren.
Creëer een partnerprogramma, en laat uw zakenpartners linken naar relevante pagina’s op uw website. Zowel u als uw zakenpartner profiteren van de verhoogde traffic en leadgeneratie.
Maak de journalisten blij met een persbericht, en plaats stiekem een CTA aan het einde om de lezers naar uw website te lokken.
Echte vrienden delen alles. Laat uw vrienden uw acties delen en ‘liken’ op facebook.