Inbound Blog | One4Marketing | The Inbound Company

Word koning der sociale media met deze B2B applicaties (deel II)

Geschreven door Driek Geurtsen | 31 mei 2012


“If content is king, then conversion is queen.”
John Munsell, CEO of Bizzuka

Met een goede promotie van uw content is
leadconversie slechts een kwestie van tijd!
In deel I heeft u al kunnen lezen over de excellente mogelijkheden van LinkedIn en Twitter.
Maar ook Pinterest en Facebook mogen zeker niet vergeten worden. Ontdek hieronder wat deze twee toppers te bieden hebben!

Pinterest

Dit prikbord vol visuele pracht kent nog weinig animo in de B2B wereld. Toch kan ik u mijn persoonlijke favoriet niet onthouden. Ontdek Pinterest, de nieuwe manier van kennis delen.

  1. Zet uw product in een nieuw daglicht en plaats foto’s op Pinterest. Gebruik uw inspiratie en win de ‘repins’ en ‘likes’ van de lezers, en aandacht voor uw product. Bent u niet zo’n creatieveling? Pinterest biedt genoeg inspirerende voorbeelden die u kunt toepassen.

  2. Plaats visuele content op Pinterest en maak uw diensten aantrekkelijk. Niemand zit te wachten op een lijst met cijfers. Maak uw prestaties visueel aantrekkelijk met infographics, gegevens, grafieken en cartoons. Gegarandeerd dat u boven de concurrent uitspringt!

  3. Pin de covers van uw e-books en verhoog uw leadgeneratie. Promoot de covers van uw e-books op Pinterest en link deze naar uw landing page. Op deze manier zullen meer mensen uw e-books lezen, met als gevolg een hogere leadgeneratie (-en conversie!)

  4. Verhoog uw traffic door bij iedere pin een link te plaatsen naar uw website.  Uit een experiment van Hubspot blijkt dat Pinterest een heel effectief middel is om uw traffic te verhogen. Kijkt u maar eens naar onderstaande afbeelding.

Wacht niet langer, begin meteen met pinnen!

Facebook

Last but not least: het boek der gezichten. Wat ooit begon als een studentenproject, is nu een miljarden business. Een perfecte opportunity voor de B2B marketeer om zijn sociale-netwerk-nestje op te bouwen.

  1. Gebruik de timeline als leadgenerator. Niet iedereen is er altijd even gelukkig mee, maar voor de B2B is de tijdlijn een gouden buitenkansje. Onder de coverfoto bestaat er namelijk een mooi plekje om calls-to-action te plaatsen. De facebook pagina van de onderneming Distilled is hier een mooi voorbeeld van.

  2. Word gezien met ‘pins’ en ‘stars.’ Pinnen is populair, zo blijkt. Want naast Pinterest maakt ook Facebook gebruikt van pinnen. Met pins kunt u uw updates verankeren bovenaan de pagina, zodat deze lang in het zicht blijven. Stars zorgen ervoor dat uw updates nog eens extra in de spotlights wordt gezet.

  3. Vergroot uw professionele netwerk.  Niet alleen geeft Facebook een boost aan uw sociale netwerk, ook is het de perfecte ‘hub’ om uw professionele netwerk uit te breiden. Bent u aanwezig op een event? Laat zien waar u bent! U hoeft alleen maar op de knop ‘inchecken’ te drukken. Niet alleen promoot u hiermee uzelf, ook kunt u contact leggen met andere mensen die ook op het event aanwezig zijn.

  4. Ontwerp een app en creëer meer aandacht voor uw brand. Denk bijvoorbeeld aan een app die de prestaties van de klant bijhoudt of een content app die uw content promoot. Ook een free trial app van bijvoorbeeld uw aangeboden software is . Lees hier meer over het ontwerpen van een eigen app.

Kent u meer handige B2B applicaties om uw marketing te verbeteren? Aarzel niet en deel uw ideeën met ons!

Bron: Hubspot