Uiteraard huurt u niet halsoverkop een Inbound Marketing bedrijf in, voordat u duidelijk inzicht
Inbound Marketing diensten verschillen afhankelijk van de bedrijfsinrichting, het specialisatiegebied van de marketing professionals en vele andere factoren. Het is dus belangrijk om na te gaan of Inbound Marketing diensten iets aan uw bedrijf toevoegen. Daarom volgt hier een overzicht van de meest voorkomende Inbound Marketing activiteiten, opdat u zelf kunt bepalen of de diensten van Inbound Marketeers bij u passen.
1. Opvallend webimago
Een van de grote voordelen van Inbound Marketing is dat zij voor uw bedrijf een uitmuntend webimago creëert. ‘Stand out of the online crowd’ suggereert dat niet alleen het belang van een verzorgde website, maar ook om daadwerkelijk gevonden te worden.
Inbound Marketeers gebruiken professionele technieken om aan de top van zoekresultaten te komen, zoals
‘Get found’ is daarom het credo van vele Inbound Marketeers.
2. Content expertise
Wanneer u eerder had geconcludeerd dat Inbound Marketing diensten bleven steken bij online optimalisatie, heb ik een primeur voor u: niets is minder waar! Inbound Marketeers weten namelijk ook hoe om te gaan met de inhoud van uw pagina’s en hoe ze het maximale uit uw content kunnen halen. Daarnaast creëren ze waardevolle content in de vorm van zakelijke blogs, waarmee uw aantal websitebezoeken exponentieel zullen toenemen! Om een hogere actualiteit te garanderen, zullen Inbound Marketeers regelmatig blogs blijven plaatsen. Het kost namelijk wel wat moeite om bovenaan de lijst van zoekresultaten te komen!
3. Social media promotie
Wanneer u denkt dat u alles gehad heeft, gaan Inbound Marketeers nog een stapje verder: Deze B2B Marketing strategie betreft namelijk ook advies op het gebied van social media promotie. Het strategisch inzetten van onder andere Twitter, LinkedIn en Facebook en het handhaven van soortgelijke campagnes laat u dus ook volledig aan uw Inbound Marketing professional.
Vraagt u zich nog steeds af of Inbound Marketing uw investering waard is? Uit een onderzoek van Hubspot is gebleken dat traditionele marketingtechnieken zoals Outbound Marketing 62% meer kosten dan Inbound Marketing. Bedenkt u nu eens wat voor andere investeringen u allemaal kunt doen met het geld wat u per lead bespaart! Het verschil in kosten zal u ongetwijfeld positief verrassen en uw kans op ROI is groot, alleen al als u de besparingen per lead bekijkt.
Outsourcing
Online marketing is een onderdeel wat binnen bedrijven vaak wordt uitbesteed. De tijd of werknemers ontbreken vaak, omdat het up to date houden van online marketing activiteiten het aantal uren van full time baan in beslag neemt. Er zijn namelijk veel ontwikkelingen om constant te blijven optimaliseren en daarom zijn er Inbound Marketeers die op de hoogte te blijven van deze innovaties en u zo uit de brand te helpen. Hier volgen een aantal voordelen van outsourcing:
Dus hoe u Inbound Marketing ook inzet, u zult geen spijt krijgen van uw investering. Het voegt hoe dan ook waardevolle input toe aan uw bedrijf. U kunt in ieder geval zeker zijn dat uw webimago professioneel en zo winstgevend mogelijk wordt geoptimaliseerd.
Bron: Impactbnd
Download dit e-book en ontdek alle voordelen van Inbound Marketing.
Heeft u andere ervaringen met Inbound Marketing processen en activiteiten, dan hoor ik deze graag.