Een van de aspecten die het succes van een blog bepalen is de blogtitel. Net als bij nieuwsberichten in kranten, bepaalt de titel in zeer korte tijd of iemand het artikel zal lezen of niet. En daarmee valt of staat ook uw blog. Veel bloglezers maken gebruik van RSS-readers en social media om interessante blogartikelen te vinden.
Ze struinen de langskomende titels af op zoek naar artikelen die hen aanspreken, dus het is uw taak om die titel zo aantrekkelijk mogelijk te maken.
Maar hoe doet u dat?
Goede blogtitels hebben vaak de volgende overeenkomsten:
Als u regelmatig blogs leest, is het u vast wel opgevallen dat bepaalde soorten titels vaak terugkomen. En die zijn niet voor niets populair. Voorbeelden zijn:
Met deze standaard opzetten voor titels kunt u aardig wat leuke variaties bedenken. Pas alleen op dat u niet te veel in herhaling valt. Kom met originele titels die opvallen. Oefen uzelf in het bedenken van originele titels, want oefening baart kunst.
Hoewel u deze belofte wel zal moeten waarmaken in uw artikel, speelt u hiermee in op de nieuwsgierigheid van mensen. Wat houdt die strategie dan in? Hoe krijg ik dan meer leads?
Goede infographics kosten vaak geld, aangezien niet iedereen goed is in het maken van een aantrekkelijk design of de juiste kennis in huis heeft. Met deze titel zou u heel wat lezers aantrekken, aangezien infographics erg populair zijn en veel gedeeld worden op social media. Iedereen zou wel willen weten hoe zij die zelf zou kunnen maken – en dat zonder te hoeven betalen.