Nieuwsbrieven: wie krijgt ze niet? En wie drukt bij binnenkomst ervan niet op de Delete-knop? Veel nieuwsbrieven komen ongewenst binnen of omdat men nu eenmaal lid bent van het een of ander. Tijd om ze te lezen is er even niet, dus dan maar weg ermee. En dat terwijl de afzender tijd en geld heeft gestoken in het maken van de nieuwsbrief. Hoe gaat u daar als verzender mee om. Hoe maakt u een marketingnieuwsbrief die wel gelezen wordt?
Vanwege de dubbele opt-inregeling gaan uw nieuwsbrieven naar mensen die specifiek hebben ingestemd met het ontvangen van uw nieuwsbrieven. Hiermee zijn de ontvangers niet zomaar mensen, maar leads! Kennelijk hebben ze eerder interesse getoond in uw producten of diensten, want anders ontvangen ze de nieuwsbrief niet. Het is nu de taak om hun interesse opnieuw te wekken.
Veel nieuwsbrieven bevatten vooral commerciële teksten en betaalde aanbiedingen, want het doel van bedrijven is nu eenmaal het verkopen van producten. Maar met een Inbound Marketing-strategie kunt u zich veel beter richten op het aanbieden van gratis waardevolle content om ze opnieuw naar uw website te lokken:
De titel van de nieuwsbrief is het moment om potentiële lezers te lokken. Op dat moment beslist de ontvanger namelijk of hij de nieuwsbrief zal lezen of niet. Hier zult u dus al uw creativiteit in moeten benutten en een titel moeten verzinnen die de aandacht trekt.
Stel een vraag. Lezers beantwoorden de vraag automatisch in hun hoofd en openen de e-mail om te zien wat het echte antwoord is.
Werkt u ook met email nieuwsbrieven? En heeft u extra tips, dan hoor ik die graag!