Iedereen die zijn of haar marketing literatuur bijhoudt, weet het: digital marketing is here to stay. Duh!
Maar betekent het dat je dan je offline marketing moet verwaarlozen? De vraag stellen is hem beantwoorden. Nee, natuurlijk niet. En daar zijn drie belangrijke redenen voor.
Het is bewezen door verschillende effectieve marketing cases. Met offline marketingmiddelen kun je je online campagne effectief ondersteunen… en andersom. Zo liet Mediamarkt begin dit jaar weten dat ‘omnichannel’ voor hen het winnende model is. 1+1=3 inderdaad. Eigenlijk best logisch.
De ontwikkelingen staan niet stil en we weten niet wat voor moois de toekomst ons nog brengt. Maar voorlopig kun je merkuitingen en producten beter offline ruiken, voelen en proeven dan online. Horen en zien kan ook prima op internet, maar voor je merk- of productbeleving biedt aanvullende offline activiteit vaak nog steeds een meerwaarde!
Dit sluit wel aan op het ‘zintuigen’ argument, maar dan vanuit een iets andere invalshoek. Het blijkt namelijk dat in verschillende branches de factor ‘persoonlijk contact’ niet uit te sluiten is. Zelfs niet bij inbound marketing. Uiteindelijk verwacht die interessante potentiële klant wel dat je hem of haar belt om zaken te doen. Doe dat dan ook, maar wel op het juiste moment!
Bij One4Marketing geloven we in de kracht van de combinatie van online en offline marketing. Daarom worden ook onze eigen online funnels versterkt met PR-acties, een persoonlijke benadering van klanten en netwerk evenementen.
Een goed voorbeeld hiervan is ons nieuwe initiatief ‘LinkedIn Live!’. Want platforms als LinkedIn zijn fantastisch, maar warme contacten versterken de online samenwerking enorm. De komende maanden brengen we mensen bijeen die elkaar nog niet eerder hebben ontmoet. Maar wij weten dat ze iets voor elkaar kunnen betekenen of in ieder geval een gedeelde belangstelling hebben.
Zou je ook wel een uitnodiging voor een LinkedIn Live! Borrel willen ontvangen? Stuur me dan even een e-mailtje. Kijk ik of we een goede match kunnen maken.