In het vorige artikel Van outbound naar inbound marketing voor ERP marketeers (1/2) ging het over het waarom. In dit artikel gaat over hoe.
Wie wordt verantwoordelijk voor het aanjagen van de overgang? Het antwoord is: iedereen!
Je websit is het vertrekpunt, maar je blog is de kern van je inbound en online marketingstrategieën. De content van je website moet fris, relevant, interessant en uitgebreid zijn, om zo de mogelijkheden om online vindbaar te zijn te vergroten.
Als je dat niet hebt zorg dan voor een modern CMS. Hiermee kun je of je team snel en eenvoudig content toevoegen, aan bestaande en nieuwe pagina’s (YouTube films, teksten , foto’s, e-books en klantcases etc.).
Je aanwezigheid online omvat ook je activiteiten via social media als LinkedIn, Facebook en Twitter. Het is belangrijk om te begrijpen op welke wijze social media worden ingezet door je klanten en in je werkveld.
Met je Blog kun je elke week nieuwe artikelen met echte kennis over alles wat te maken heevt met ERP toevoegen. Over het de voordelen, over klanten, over selecteren, financieren, implementeren, gebruiken, opleiden en ga zo maar door. Nog eentje dan: Over de inkopers en ERP, de planners en ERP, over… De regel bij bloggen is trouwens, geen reclame voor eigen parochie maar echte kennis. En minimaal een keer per week een post.
Inbound marketing is een langetermijnstrategie, die succesvol is gebleken voor organisaties die ervoor gaan om zich deze strategie eigen te maken. Het is niet de kortste weg naar de uitgang of een tovermiddel, maar de positieve resultaten die je bereikt door de tijd heen zijn het geduld en je vastberadenheid om ermee door te gaan meer dan waard.
Lees ook: Van outbound naar inbound marketing voor ERP Marketeers (1/2)